Asiakastyytyväisyyden vertailu Jyväskylässä ja Ikaalisissa : Case Rantasipi Kylpylähotellit
Saari, Eveliina (2014)
Saari, Eveliina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418392
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418392
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimus siitä, kuinka tyytyväisiä Kylpylähotelli Rantasipi Laajavuoren ja Rantasipi Ikaalisten Kylpylän asiakkaat olivat saamiinsa palveluihin, sekä siitä olivatko molempien hotellien asiakkaat yhtä tyytyväisiä. Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselylomakkeilla, joista saadut tulokset analysoitiin ensin hotellikohtaisesti, minkä jälkeen tuloksia vertailtiin keskenään. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakaspalvelua, asiakkuutta ja asiakastyytyväisyyttä. Myös opinnäytetyön toimeksiantajina toimivat hotellit sekä koko hotelliketju esitellään. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena käyttäen paperista kyselylomaketta. Sekä Rantasipi Laajavuoren että Rantasipi Ikaalisten Kylpylän asiakkaat olivat pääasiassa tyytyväisiä saamaansa aineelliseen sekä aineettomaan palveluun. Huoneiden siisteys sekä ilmastoinnin puute olivat suurimmat valituksen aiheet. Siivouksen laatu on helppo korjata ja siitä saadut hyödyt asiakastyytyväisyydessä ovat suuret. Sekä Rantasipi Laajavuori että Rantasipi Ikaalisten Kylpylä voivat käyttää tästä tutkimuksesta saatuja tietoja parantaakseen asiakkaidensa tyytyväisyyttä.