Kivenmurskauslaitteiden seuranta kuljetuksen aikana
Mettovaara, Emil (2024)
Mettovaara, Emil
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403184605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403184605
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee kivenmurskauslaitteiden paranneltua seurantamahdollisuutta kuljetuksen aikana. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten nykyhetken kuljetusseurantatilannetta voitaisiin parantaa ja tuottaa parempaa asiakaskokemusta asiakkaalle sekä lisätä läpinäkyvyyttä yrityksen kuljetuksien seurannassa. Työssä tutkitaan, miten saatavilla olevan seurannan jakaminen asiakkaille nostaa heidän asiakastyytyväisyyttään.
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksessa kerättiin kvalitatiivista aineistoa kyselyillä ja haastatteluilla. Tutkimustulokset edustavat sen aikaista tilannetta toimeksiantajayrityksessä.
Opinnäytetyö etenee aiheeseen nykytilanteesta toimeksiantajayrityksessä tutkimustuloksiin ja johtopäätöksiin. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu toimitusketjun, logistiikan ja palvelumuotoilun määrittelystä.
Tutkimustulos perustuu asiakastyytyväisyyskyselyyn ja sen kautta pääteltyyn hyötyyn. Tämän koetaan vähentävän kysymyksiä ja helpottavan järjestämään kuljetusten vastaanoton. Tutkimuksessa nousee myös esille kehittyneemmän läpinäkyvyyden tuominen toimeksiantajalle. Saatavilla olevan seurantatiedon jakaminen asiakkaalle koetaan positiivisena.
Tutkimustulosten perusteella kuljetusseurantalinkin jakaminen parantaa asiakkaan kokemaa asiakaspalvelua. Lisääntynyt seuranta auttaa työntekijöitä ja asiakkaita heidän päivittäisessä työssään logistiikan parissa. Asiakkaan lisääntynyt proaktiivisuus on vähentänyt toimituksiin liittyviä kysymyksiä ja helpottanut opinnäytetyön toimeksiantajan työntekijöiden työkuormaa.
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksessa kerättiin kvalitatiivista aineistoa kyselyillä ja haastatteluilla. Tutkimustulokset edustavat sen aikaista tilannetta toimeksiantajayrityksessä.
Opinnäytetyö etenee aiheeseen nykytilanteesta toimeksiantajayrityksessä tutkimustuloksiin ja johtopäätöksiin. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu toimitusketjun, logistiikan ja palvelumuotoilun määrittelystä.
Tutkimustulos perustuu asiakastyytyväisyyskyselyyn ja sen kautta pääteltyyn hyötyyn. Tämän koetaan vähentävän kysymyksiä ja helpottavan järjestämään kuljetusten vastaanoton. Tutkimuksessa nousee myös esille kehittyneemmän läpinäkyvyyden tuominen toimeksiantajalle. Saatavilla olevan seurantatiedon jakaminen asiakkaalle koetaan positiivisena.
Tutkimustulosten perusteella kuljetusseurantalinkin jakaminen parantaa asiakkaan kokemaa asiakaspalvelua. Lisääntynyt seuranta auttaa työntekijöitä ja asiakkaita heidän päivittäisessä työssään logistiikan parissa. Asiakkaan lisääntynyt proaktiivisuus on vähentänyt toimituksiin liittyviä kysymyksiä ja helpottanut opinnäytetyön toimeksiantajan työntekijöiden työkuormaa.