Blogs as Part of a Company's Integrated Marketing Communications Strategy
Qvick, Aino (2014)
Qvick, Aino
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617044
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617044
Tiivistelmä
Markkinointi on jatkuvassa muutoksessa ja yritysten täytyy pysyä kehityksessä mukana säilyttääkseen asiakkaiden huomio. Tämä vaikeutuu koko ajan ihmisten sivuuttaessa yhä taitavammin tiedon, joka ei heitä kiinnosta. Markkinointi tulisi toteuttaa integroidun markkinointiviestinnän strategian periaatteita noudattaen. Sen tulisi olla kaikkien yrityksen käyttämien markkinointivälineiden yhtenäinen jatkumo.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä edellytyksiä vaaditaan blogien käyttämiseen toimivana osana yrityksen integroitua markkinointiviestintästrategiaa.
Peikko Group Oy, Ferroplan Oy ja Finnair Oyj ovat suomalaisia yrityksiä, jotka käyttävät blogia osana yritystensä integroitua markkinointiviestinnän strategiaa. Yrityksiä haastattelemalla pyritään selvittämään blogimarkkinoinnin kulmakivet ja menestyksen edellytykset.
Tämä opinnäytetyö tehdään käyttämällä yhdistelmää kvalitatiivisesta menetelmästä ja deduktiivisesta tutkimusotteesta. Tieto kerätään ensi- ja toissijaisista lähteistä. Ensisijainen tieto kerätään yrityksille tehdyistä haastatteluista ja toissijainen tieto kootaan aikakausilehtijulkaisuista, artikkeleista, kirjoista ja internetistä.
Tutkimus alkaa yleiskatsauksella integroituun markkinointiviestintään, markkinoinnin kehitykseen 1.0:sta 4.0:an ja blogimarkkinointiin. Tämän jälkeen opinnäytetyön kvalitatiivinen osuus käydään läpi haastattelujen vastausten perusteella. Lopuksi tutkimus saatetaan päätökseen teoreettisen tiedon ja kvalitatiivisen tutkimuksen tuloksia hyödyntäen.
Tutkimuksen tuloksena kirjoittaja päätyy siihen, että blogimarkkinoilla on suuri arvo nykypäivän nopeatempoisessa yritysmaailmassa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä edellytyksiä vaaditaan blogien käyttämiseen toimivana osana yrityksen integroitua markkinointiviestintästrategiaa.
Peikko Group Oy, Ferroplan Oy ja Finnair Oyj ovat suomalaisia yrityksiä, jotka käyttävät blogia osana yritystensä integroitua markkinointiviestinnän strategiaa. Yrityksiä haastattelemalla pyritään selvittämään blogimarkkinoinnin kulmakivet ja menestyksen edellytykset.
Tämä opinnäytetyö tehdään käyttämällä yhdistelmää kvalitatiivisesta menetelmästä ja deduktiivisesta tutkimusotteesta. Tieto kerätään ensi- ja toissijaisista lähteistä. Ensisijainen tieto kerätään yrityksille tehdyistä haastatteluista ja toissijainen tieto kootaan aikakausilehtijulkaisuista, artikkeleista, kirjoista ja internetistä.
Tutkimus alkaa yleiskatsauksella integroituun markkinointiviestintään, markkinoinnin kehitykseen 1.0:sta 4.0:an ja blogimarkkinointiin. Tämän jälkeen opinnäytetyön kvalitatiivinen osuus käydään läpi haastattelujen vastausten perusteella. Lopuksi tutkimus saatetaan päätökseen teoreettisen tiedon ja kvalitatiivisen tutkimuksen tuloksia hyödyntäen.
Tutkimuksen tuloksena kirjoittaja päätyy siihen, että blogimarkkinoilla on suuri arvo nykypäivän nopeatempoisessa yritysmaailmassa.