Asiakastyytyväisyystutkimus: Case: Tennisvalmennus Ria Laitinen
Oksala, Silja (2023)
Oksala, Silja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336727
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakastyytyväisyystutkimuksen kautta minkä kanavien kautta tulisi painottaa yrityksen sosiaalisen median kehittämistä markkinoinnin näkökulmasta, koska yritys pyrkii tekemään vain maksutonta markkinointia. Koska yrittäjä ei tiedä mitä kautta nykyiset asiakkaat ovat löytäneet hänen yrityksensä palvelut, niin tämän asiakastyytyväisyys tutkimuksessa selvitetään miten yrityksen palvelut ovat löytyneet ja lisäksi mahdollisia palvelun parantamisia asiakkaiden näkökulmasta ja toiveista. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastatteluilla, joihin pyydettiin mukaan yrityksen kuusi nykyistä asiakasta satunnaisesti. Haastattelut tehtiin Teamsin välityksellä, jotka nauhoitettiin, litterointiin sana tarkasti sekä viimeisenä analysoitiin. Vaikka odotettavissa oli sosiaalinen media, mutta suurin osa oli löytänyt yrittäjän ja hänen palvelunsa toisen yrityksen kautta, jossa yrittäjä oli aikaisemmin työskennellyt ohjaajana, jonka jälkeen Google haun ja Instagramin avulla löytyi yrittäjän omat palvelutkin. Yrittäjä oli kokeillut ilmoitustaulua palvelun markkinoinnissa ja sen avulla yksi haastattelijoista löysi yrityksen palvelut.