B2B-myynti ja asiakassuhteen hoitaminen
Lukkari, Juho (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932788
Tiivistelmä
Toimeksiantajana toimii LapLap Oy. LapLap Oy on osakeyhtiö, jossa on osakkaana vain yrittäjä itse.
LapLap Oy toimii tällä hetkellä Suomen markkinoilla myyden tällä hetkellä vain talvikäyttöön hansikkaita. Opinnäytetyössä käsitellään B2B-myyntiä ja asiakassuhteen hoitamista. Työn tavoitteena on saada teorian ja yrittäjän haastattelun pohjalta konkreettisia kehittämisehdotuksia toimeksiantajalle. Opinnäytetyön pohjautuu myynnin eri vaiheisiin.
Työssä suoritettiin teemahaastattelu toimeksiantajan nykyisestä toimintamallista, jonka pohjalta lähdettiin suunnittelemaan mahdollisia parannusehdotuksia.
Työ eteni seuraavasti: aluksi etsittiin teoriaa avainsanoja hyödyntäen. Teoriasta etsittiin tietoa, jota hyödynnettiin työssä. Teemahaastattelu suoritettiin toimeksian-tajan kanssa. Teemahaastattelusta nousivat esiin kehittämistarpeet, ja kehittämisehdotukset nousivat teo-riatiedon ja haastattelutiedon synteesistä.
Toimeksiantaja saa työstä uusia kehitysehdotuksia, joita hän pystyy ottamaan käytäntöön tulevaisuudessa. Työssä nousi esiin kaiken kaikkiaan viisi kappaletta kehittämisehdotuksia. Toimeksiantaja hyötyy työstä siten, että hän pystyy kehittämään sen avulla myyntiprosessia ja asiakassuhteen hoitamista. Jatkossa yritys voisi kehittää kansainvälistymistänsä.
LapLap Oy toimii tällä hetkellä Suomen markkinoilla myyden tällä hetkellä vain talvikäyttöön hansikkaita. Opinnäytetyössä käsitellään B2B-myyntiä ja asiakassuhteen hoitamista. Työn tavoitteena on saada teorian ja yrittäjän haastattelun pohjalta konkreettisia kehittämisehdotuksia toimeksiantajalle. Opinnäytetyön pohjautuu myynnin eri vaiheisiin.
Työssä suoritettiin teemahaastattelu toimeksiantajan nykyisestä toimintamallista, jonka pohjalta lähdettiin suunnittelemaan mahdollisia parannusehdotuksia.
Työ eteni seuraavasti: aluksi etsittiin teoriaa avainsanoja hyödyntäen. Teoriasta etsittiin tietoa, jota hyödynnettiin työssä. Teemahaastattelu suoritettiin toimeksian-tajan kanssa. Teemahaastattelusta nousivat esiin kehittämistarpeet, ja kehittämisehdotukset nousivat teo-riatiedon ja haastattelutiedon synteesistä.
Toimeksiantaja saa työstä uusia kehitysehdotuksia, joita hän pystyy ottamaan käytäntöön tulevaisuudessa. Työssä nousi esiin kaiken kaikkiaan viisi kappaletta kehittämisehdotuksia. Toimeksiantaja hyötyy työstä siten, että hän pystyy kehittämään sen avulla myyntiprosessia ja asiakassuhteen hoitamista. Jatkossa yritys voisi kehittää kansainvälistymistänsä.