Markkinointiviestintäsuunnitelma kiintokalusteita valmistavalle yritykselle
Sarvikas, Katariina (2023)
Sarvikas, Katariina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110928993
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110928993
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Carolina Keittiö Oy:n uuden toimipisteen lanseerausvaiheen markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnittelun eri vaiheisiin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli laatia toimeksiantajalle markkinointiviestintäsuunnitelma.
Teoriaosuudessa opinnäytetyössä käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman suunnitteluprosessi, sen vaiheet ja erilaiset markkinointiviestinnän keinot. Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin vaiheet ovat tilanneanalyysit, kohderyhmien määrittely, budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen valinta, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Teoriaosuudessa käsitellään ne markkinointiviestinnän keinot, jotka ovat toimeksiantajayrityksen markkinointiviestinnässä tärkeimpiä ja toimivimpia.
Teoriaosuuden pohjalta toimeksiantajayritykselle laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelmassa hyödynnettiin valittuja markkinointiviestinnän keinoja. Keinoja olivat sosiaalinen media, josta Facebook ja Instagram, verkkosivut, hakukonemarkkinointi sekä suoramainonta. Toimeksiantajayritykselle laadittiin suunnitelma, jossa oli keinoja markkinointiviestintään ennen uuden toimipisteen avausta ja avajaisissa. Liite salaisena liitteenä.
Teoriaosuudessa opinnäytetyössä käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman suunnitteluprosessi, sen vaiheet ja erilaiset markkinointiviestinnän keinot. Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin vaiheet ovat tilanneanalyysit, kohderyhmien määrittely, budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen valinta, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Teoriaosuudessa käsitellään ne markkinointiviestinnän keinot, jotka ovat toimeksiantajayrityksen markkinointiviestinnässä tärkeimpiä ja toimivimpia.
Teoriaosuuden pohjalta toimeksiantajayritykselle laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelmassa hyödynnettiin valittuja markkinointiviestinnän keinoja. Keinoja olivat sosiaalinen media, josta Facebook ja Instagram, verkkosivut, hakukonemarkkinointi sekä suoramainonta. Toimeksiantajayritykselle laadittiin suunnitelma, jossa oli keinoja markkinointiviestintään ennen uuden toimipisteen avausta ja avajaisissa. Liite salaisena liitteenä.