A marketing communication study : Case Best-Hall Oy
Lindholm, Johanna (2011)
Lindholm, Johanna
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101027200
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101027200
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli etsiä vastauksia kysymyksiin, joita Best-Hall Oy:llä oli. Teoreettinen viitekehys tukee kyselyjä ja pyrkii selittämään syitä kysymyksiin ja niiden taustoja. Kysely on keskittynyt viestintä- ja suhdemarkkinointiin, sekä mielikuviin.
Tutkija suoritti kaksi tutkimusta puhelimessa sekä sähköpostitse. Vastaukset analysoitiin erikseen, ja lisäksi SPSS-järjestelmää käyttäen. Kyselylomakkeet olivat suunnattu 2010 vuoden asiakkaille ja tarjous asiakkaille kotimarkkinoilla. Keskeiset kysymykset käsittelivät mielikuvia, viestintää ja asiakkaan suhdetta yritykseen.
Johtopäätökseksi todettiin, että imagolla on suuri merkitys yrityksen menestymiseen. Mielikuvat Best-hallista asiakkailla olivat melko positiivisia. Yrityksen sisäisiä ja ulkoisia suhteita tulisi huoltaa, kannattavuuden lisäämiseksi. Erityisesti uudet asiakkaat vaativat enemmän huomiota projektin kuluessa. Kaiken kaikkiaan yhtiö sai positiivista palautetta pienin poikkeuksin.
Tutkija suoritti kaksi tutkimusta puhelimessa sekä sähköpostitse. Vastaukset analysoitiin erikseen, ja lisäksi SPSS-järjestelmää käyttäen. Kyselylomakkeet olivat suunnattu 2010 vuoden asiakkaille ja tarjous asiakkaille kotimarkkinoilla. Keskeiset kysymykset käsittelivät mielikuvia, viestintää ja asiakkaan suhdetta yritykseen.
Johtopäätökseksi todettiin, että imagolla on suuri merkitys yrityksen menestymiseen. Mielikuvat Best-hallista asiakkailla olivat melko positiivisia. Yrityksen sisäisiä ja ulkoisia suhteita tulisi huoltaa, kannattavuuden lisäämiseksi. Erityisesti uudet asiakkaat vaativat enemmän huomiota projektin kuluessa. Kaiken kaikkiaan yhtiö sai positiivista palautetta pienin poikkeuksin.