Sisäisen viestinnän kehittäminen : ekokompassi-sertifikaattiin liittyvä kyselytutkimus
Paavola, Max (2023)
Paavola, Max
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413783
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantaja yrityksen ja toimivan Arctic Light Hotellin sisäistä viestintää. Toimeksiantajayritys on Rovaniemellä toimiva perheomisteinen hotelli- ja ravintola palveluita tuottava toimija.
Sisäisen viestinnän kehityksen vetäjänä on yrityksen päätös käyttöönottaa ympäristösertifikaatti nimeltä Ekokompassi. Kyseessä on toimeksiantajayrityksen ensimmäinen tämän kaltainen kehitys, joten yrityksen sisäisen viestinnän kehittäminen nähtiin olennaisena ja luonnollisena asiana osana sertifikaatin käyttöönottoa.
Sisäisen viestinnän kehittäminen toteutettiin henkilökunnalle tuotetun sisäisen kyselyn muodossa, jossa pyrittiin kartoittamaan heidän ennakkomielikuvia yrityksen yleisesti harrastamaan viestintään, sekä yleiseen kehityksen suuntaan, että Ekokompassi sertifikaatin käyttöönottoon.
Kyselyssä kerätty aineisto puolestaan kasattiin toimeksiantajan toiveiden mukaisesti kyselyssä kerättyjen tulosten läpilukuun, sekä opinnäytetyön teoriaan perustuva viestintäopas joiden avulla toimeksiantajan olisi helpompaa käyttöönottaa edellämainittu sertifikaatti, sekä kehittää sisäistä viestintäänsä myös tulevaisuudessa.
Sisäisen viestinnän kehityksen vetäjänä on yrityksen päätös käyttöönottaa ympäristösertifikaatti nimeltä Ekokompassi. Kyseessä on toimeksiantajayrityksen ensimmäinen tämän kaltainen kehitys, joten yrityksen sisäisen viestinnän kehittäminen nähtiin olennaisena ja luonnollisena asiana osana sertifikaatin käyttöönottoa.
Sisäisen viestinnän kehittäminen toteutettiin henkilökunnalle tuotetun sisäisen kyselyn muodossa, jossa pyrittiin kartoittamaan heidän ennakkomielikuvia yrityksen yleisesti harrastamaan viestintään, sekä yleiseen kehityksen suuntaan, että Ekokompassi sertifikaatin käyttöönottoon.
Kyselyssä kerätty aineisto puolestaan kasattiin toimeksiantajan toiveiden mukaisesti kyselyssä kerättyjen tulosten läpilukuun, sekä opinnäytetyön teoriaan perustuva viestintäopas joiden avulla toimeksiantajan olisi helpompaa käyttöönottaa edellämainittu sertifikaatti, sekä kehittää sisäistä viestintäänsä myös tulevaisuudessa.