Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: Hunis perheyritykselle
Manninen, Henna (2023)
Manninen, Henna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027112
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027112
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimii Hunis -perheyritys, joka on aloittanut liiketoiminnan vuonna 2021. Opinnäytetyössäni käydään markkinoinnin teoriaa ja sen jälkeen on toteutettu sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Tavoitteena oli luoda selkeä ja helposti käyttöön vietävissä oleva sosiaalisen median markkinointisuunnitelma liiketoimintaa aloittelevalle yritykselle.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö ja se koostuu kolmesta pääluvusta, johtopäätöksistä ja pohdinnasta. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointisuunnitelman teoriaa sosiaalisen median näkökulmasta ja sen jälkeen tuotoksena on toteutettu markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle. Tutkimustyönä kohdeyritykselle toteutettiin markkinoinninvuosikello ja se on liitteenä opinnäytetyön lopussa. Ennen opinnäytetyön aloittamista kävin toimeksiantajan kanssa haastattelun, jonka pohjalta lähdin työstämään opinnäytetyötäni.
Opinnäytteen tuotoksena syntyi toimeksiantajalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja selkeä ympyrä- sekä taulukkovuosikello. Opinnäytetyö on tehty selkeäksi ja niin, että se vastaa toimeksiantajan tarpeita ja toiveita. Tämän markkinointisuunnitelman avulla toimeksiantaja saa liiketoiminnan ja markkinoinnin hyvin käyntiin ja suunnitelmaa on helppoa muokata tulevaisuudessa ympäristön muututtua. Opin-näytetyössä on otettu huomioon toimeksiantajan toiveet ja tavoitteet ja opinnäytetyö on tehty oikeaan tar-peeseen. Opinnäytetyötä tehtäessä on oltu vuorovaikutuksessa toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö ja se koostuu kolmesta pääluvusta, johtopäätöksistä ja pohdinnasta. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointisuunnitelman teoriaa sosiaalisen median näkökulmasta ja sen jälkeen tuotoksena on toteutettu markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle. Tutkimustyönä kohdeyritykselle toteutettiin markkinoinninvuosikello ja se on liitteenä opinnäytetyön lopussa. Ennen opinnäytetyön aloittamista kävin toimeksiantajan kanssa haastattelun, jonka pohjalta lähdin työstämään opinnäytetyötäni.
Opinnäytteen tuotoksena syntyi toimeksiantajalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja selkeä ympyrä- sekä taulukkovuosikello. Opinnäytetyö on tehty selkeäksi ja niin, että se vastaa toimeksiantajan tarpeita ja toiveita. Tämän markkinointisuunnitelman avulla toimeksiantaja saa liiketoiminnan ja markkinoinnin hyvin käyntiin ja suunnitelmaa on helppoa muokata tulevaisuudessa ympäristön muututtua. Opin-näytetyössä on otettu huomioon toimeksiantajan toiveet ja tavoitteet ja opinnäytetyö on tehty oikeaan tar-peeseen. Opinnäytetyötä tehtäessä on oltu vuorovaikutuksessa toimeksiantajan kanssa.