A Chinese Company Entering into the Brazilian Market : Case company: SF Express
Kong, Xianglin (2014)
Kong, Xianglin
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012419
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012419
Tiivistelmä
Kansainvälisten kontaktien yleistyessä, on yleinen trendi, että yrityksetkin kansainvälistyvät. eri toimialoilla. Logistiikka ja liikenneteollisuus on yksi potentiaalisinja nopeimmin kehittyvä teollisuudenala kansainvälistyvässä maailmassa. Monia yrityksiä on perustettu ja ne aikovat myös laajentaa liiketoimintaansa muihin maihin. Tämä opinnäytetyön case-yritys on SF Express. Tutkin sen kansainvälistymisprosessia ja etabloitumista Brasiliaan. SF Express on yksi johtavista Kiinan logistiikan markkinoilla, ja sillä on 20 % markkinaosuus koko markkinoilla. Sillä on suhteellisen vakaa liiketoiminta Kiinassa, SF Express alkoi kasvattaa liiketoimintaansa ulkomaille vuodesta 2006. Nyt sillä on liiketoimintaa useimmissa maissa Kaakkois-Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa. Brasilian markkinoilla on tärkeä rooli koko maailmassa, sillä on suurin markkina-alue Latinalaisessa Amerikassa. SF Expressin on päästävä Brasiliaan, jos se haluaa tehdä Latinalaisessa Amerikassa liiketoimintaa. tutkimus perustuu kahteenhaastatteluun, jossa on haastateltu kahta avainhenkilöä SF Expressiltä. Myös muita tietoja on kerättty, Työssä arvioitiin SWOT -analyysillä tilannetta ja todennäköisyyttä –, miten SF Express voi etabloitua Brasiliaan. Kautta tutkimus, tässä tutkimuksessa tehty arviointitilanteenkohdeyrityksen analysoimalla sen vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia. Tämän seurauksena ehdotuksia syöttömoodeja ja markkina-asemaan yhtiölle on esitetty.