KAAKON SUURIN 2017 – MARKKINOINTISUUNNITELMA KOUVOLAN SUSIEN SALIBANDYJAOSTOLLE
Mäkinen, Emmi (2014)
Mäkinen, Emmi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405249766
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405249766
Tiivistelmä
Sudet ry on kouvolalainen urheiluseura, joka on jakautunut jalkapallo- ja salibandyjaostoihin. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma salibandyjaoston junioripuolelle. Suunnitelman tarkoituksena on toimia pohjana jaoston markkinoinnille. Markkinoinnin avulla pyritään houkuttelemaan uusia katsojia peleihin ja uusia harrastajia seuraan.
Markkinointisuunnitelmassa on kartoitettu Susien alkutilannetta, sekä mahdollisuuksia ja mahdollisia uhkatekijöitä tulevaisuudessa. Tämän jälkeen on selvitetty markkinoinnin eri keinoja, joita hyödyntämällä Sudet voivat parantaa mahdollisuuksiaan tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita. Myös sponsorointia ja erilaisia varainhankintakeinoja on käyty läpi. Lopuksi on kerrottu markkinoinnin seurannasta, jonka avulla voidaan arvioida toteutettujen keinojen toimivuutta tulevaisuudessa. Kaikkien markkinointikeinojen yhteydessä on myös annettu ideoita, joita Sudet voivat hyödyntää markkinoinnissaan.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma junioritoimintaan, jonka pohjalta voidaan alkaa toteuttamaan markkinointia Susien haluamalla tavalla. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on tukea seuran toimintaa.
Markkinointisuunnitelmassa on kartoitettu Susien alkutilannetta, sekä mahdollisuuksia ja mahdollisia uhkatekijöitä tulevaisuudessa. Tämän jälkeen on selvitetty markkinoinnin eri keinoja, joita hyödyntämällä Sudet voivat parantaa mahdollisuuksiaan tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita. Myös sponsorointia ja erilaisia varainhankintakeinoja on käyty läpi. Lopuksi on kerrottu markkinoinnin seurannasta, jonka avulla voidaan arvioida toteutettujen keinojen toimivuutta tulevaisuudessa. Kaikkien markkinointikeinojen yhteydessä on myös annettu ideoita, joita Sudet voivat hyödyntää markkinoinnissaan.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma junioritoimintaan, jonka pohjalta voidaan alkaa toteuttamaan markkinointia Susien haluamalla tavalla. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on tukea seuran toimintaa.