Marknadsföring via sociala medier - Publiceringsplan åt RediBikes
Eklund, Sandra (2022)
Eklund, Sandra
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618131
Tiivistelmä
Syftet med examensarbetet var att analysera RediBikes sociala plattformar, ge verktyg för att utveckla sociala medierna samt ge information om de olika plattformarna som används mest i marknadsföringssyfte.
I teorin presenterades grunderna i marknadsföring, de vanligaste sociala plattformarna och hur man marknadsför sig via dem. Det presenterades kort om olika marknadsföringsmixer samt utmaningar med att marknadsföra sig via sociala medier.
Den praktiska delen av examensarbetet består av en analys av RediBikes hemsida och de sociala plattformar företaget använder. Examensarbetet innehåller även tips på inlägg som företaget i fråga kan använda sig av och de inläggen finns med i en publiceringsplan som också presenteras kort.
I teorin presenterades grunderna i marknadsföring, de vanligaste sociala plattformarna och hur man marknadsför sig via dem. Det presenterades kort om olika marknadsföringsmixer samt utmaningar med att marknadsföra sig via sociala medier.
Den praktiska delen av examensarbetet består av en analys av RediBikes hemsida och de sociala plattformar företaget använder. Examensarbetet innehåller även tips på inlägg som företaget i fråga kan använda sig av och de inläggen finns med i en publiceringsplan som också presenteras kort.