Handbok för hantering av e-handel vid Byggmax Vasa
Stenback, Robin (2022)
Stenback, Robin
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615703
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615703
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda käsikirja tutkimalla sähköisen kaupankäynnin hallinta Byggmax Vaasassa. Työ syventyy yrityksen sähköiseen kaupankäyntiin sekä sen ongelmiin, haasteisiin ja yhteiseloon fyysisen myymälään kanssa. Käsikirja antaa tietoa ja ymmärrystä sähköisestä kaupankäynnistä ja toimii apuna ja ohjauksena myymälän työntekijöille.
Tutkimus sähköisestä kaupankäynnistä toteutettiin kvalitatiivisella puolistruktuurisella haastattelumenetelmällä. Haastattelu pohjautui haastatteluoppaaseen, jossa oli tietty määrä valmiita kysymyksiä. Haastattelua tehdessä kerättiin haastateltavien mielipiteitä, ajatuksia ja näkökulmia sähköisen kaupankäynnin hallinnasta ja käsikirjan rakenteesta. Haastattelujen tulokset on tiivistetty eri teemoihin, kuten Byggmax Vaasa, asiaankuuluvien tietoihin, ohjelmistoon, tilausten hallintaprosesseihin, sähköisen kaupankäynnin yhteiseloon myymälän kanssa sekä käsikirjaan.
Tutkimuksen tulokset sekä kerätty kirjallisuus toimivat perustana ja keskeisimpinä kohtina käsikirjan suunnittelussa. Käsikirja jaettaan kahteen osaan, tiedotusosaan tiedon ja kouluttamisen lisäämiseksi sekä käytännön osaan, jossa vaiheittaiset menetelmät esitetään sähköisen kaupankäynnin hallintaprosessin avulla.
Tutkimus sähköisestä kaupankäynnistä toteutettiin kvalitatiivisella puolistruktuurisella haastattelumenetelmällä. Haastattelu pohjautui haastatteluoppaaseen, jossa oli tietty määrä valmiita kysymyksiä. Haastattelua tehdessä kerättiin haastateltavien mielipiteitä, ajatuksia ja näkökulmia sähköisen kaupankäynnin hallinnasta ja käsikirjan rakenteesta. Haastattelujen tulokset on tiivistetty eri teemoihin, kuten Byggmax Vaasa, asiaankuuluvien tietoihin, ohjelmistoon, tilausten hallintaprosesseihin, sähköisen kaupankäynnin yhteiseloon myymälän kanssa sekä käsikirjaan.
Tutkimuksen tulokset sekä kerätty kirjallisuus toimivat perustana ja keskeisimpinä kohtina käsikirjan suunnittelussa. Käsikirja jaettaan kahteen osaan, tiedotusosaan tiedon ja kouluttamisen lisäämiseksi sekä käytännön osaan, jossa vaiheittaiset menetelmät esitetään sähköisen kaupankäynnin hallintaprosessin avulla.