How to Enhance Your Game with Visual Style Choices
Sundkvist, Nathan (2022)
Sundkvist, Nathan
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615653
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615653
Tiivistelmä
Tämä tutkielma käsittelee 3D-pelien taidetyylejä ja tutkii miten ne vaikuttavat pelien menestykseen. Lukija pääsee tutustumaan suunnitteluperiaatteisiin ja -käytäntöihin, jotka ovat jokaisen mieleenpainuvan visuaalisen tyylin takana. Käymme läpi modernien 3D-pelien yleisimmät visuaaliset tyyliluokat, jonka jälkeen tutkimme visuaalista identiteettiä, sekä tyylittelyä keinona luoda ainutlaatuisen ja vaikuttavan näköisiä pelejä.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Game Development in Unity : Game Production, Game Mechanics and the Effects of Gaming
Dansie, Jason (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)The goal of this thesis is to examine how video games are designed and to see how differ-ent game mechanics work and how to use them in the development of a game, as well as examine what are both the positive and negative ... -
Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine
Korhola, Samuli (2020)The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience. This thesis presents ... -
”WE WANT A 3D GAME” : Customer expectations for the games company when buying a serious game
Sorppanen, Mikko (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)All digital games are not used for entertainment. Some of them can also be used for non-entertainment purposes and these games are called serious games. This thesis is carried out in co-operation with one Finnish games ...