Markkinoinnin vuosikello Royal Line Oy
Collin, Sara (2022)
Collin, Sara
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311255
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin markkinoinnin vuosikello Royal Line Oy:lle, joka toimi opinnäytetyön toimeksiantajana. Vuosikellon tavoitteena oli auttaa yritystä hahmottamaan markkinoinnin kokonaisuus sekä helpottaa heitä markkinoinnin toteuttamisessa. Yrityksellä ei ollut aikaisemmin vuosikelloa käytössään.
Opinnäytetyö koostui teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia, markkinoinnin suunnitteluun liittyviä käsitteitä ja markkinoinnin vuosikelloa. Teoriaosuudessa käytettiin kirjallisuutta, henkilökohtaista tiedonantoa ja sähköisiä lähteitä. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin yrityksestä lähtökohta-analyysejä tämänhetkisen tilanteen kartoittamiseksi ja toteutettiin markkinoinnin vuosikello. Toiminnallinen osuus toteutettiin teoriaosuudessa käsiteltyjen asioiden pohjalta. Toiminnallinen osuus ei ole julkista tietoa.
Opinnäytetyö koostui teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia, markkinoinnin suunnitteluun liittyviä käsitteitä ja markkinoinnin vuosikelloa. Teoriaosuudessa käytettiin kirjallisuutta, henkilökohtaista tiedonantoa ja sähköisiä lähteitä. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin yrityksestä lähtökohta-analyysejä tämänhetkisen tilanteen kartoittamiseksi ja toteutettiin markkinoinnin vuosikello. Toiminnallinen osuus toteutettiin teoriaosuudessa käsiteltyjen asioiden pohjalta. Toiminnallinen osuus ei ole julkista tietoa.