Luxnel tuoteperheen markkinointisuunnitelma
Lippojoki, Aatu; Jankkari, Janne (2022)
Lippojoki, Aatu
Jankkari, Janne
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910606
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910606
Tiivistelmä
Markkinoinnissa on viimevuosien aika tapahtunut suuria muutoksia digitalisaation myötä. Nykypäivänä markkinointi tapahtuu pääsääntöisesti eri sosiaalisen median kanavissa sekä digitaalisilla alustoilla. Tämän seurauksena markkinointia pitää päivittää uuden suuntauksen mukaiseksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma luxnel tuoteperheelle. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Uudellamaalla toimiva mainosalan yritys Bs Bestones Oy. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena työnä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa runko markkinoinnille ja tämän avulla kasvattaa tuotteen tunnettuutta, sekä lisätä tuotteen myyntiä.
Opinnäytetyön teoriaosuus on rakennettu analyyseistä, markkinoinnin tavoitteista sekä markkinoinnin eri kilpailukeinoista. Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käytetty niin kirjalähteitä kuin nettilähteitä. Yrityksestä esitellyt tiedot ovat tulleet suoraan yrityksen johdolta sekä yrityksen omilta verkkosivuilta.
Opinnäytetyössä esitellään käytetyt menetelmät sekä avataan tehdyistä laadullisista kyselytutkimuksista saadut tulokset. Varsinainen markkinointisuunnitelma on toteutettu parantamaan tuloksista ilmenneitä epäkohtia.
Tehtyä markkinointisuunnitelmaa tullaan hyödyntämään myös tulevaisuudessa sekä sitä tullaan päivittämään muutoksien tai epäkohtien syntyessä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma luxnel tuoteperheelle. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Uudellamaalla toimiva mainosalan yritys Bs Bestones Oy. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena työnä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa runko markkinoinnille ja tämän avulla kasvattaa tuotteen tunnettuutta, sekä lisätä tuotteen myyntiä.
Opinnäytetyön teoriaosuus on rakennettu analyyseistä, markkinoinnin tavoitteista sekä markkinoinnin eri kilpailukeinoista. Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käytetty niin kirjalähteitä kuin nettilähteitä. Yrityksestä esitellyt tiedot ovat tulleet suoraan yrityksen johdolta sekä yrityksen omilta verkkosivuilta.
Opinnäytetyössä esitellään käytetyt menetelmät sekä avataan tehdyistä laadullisista kyselytutkimuksista saadut tulokset. Varsinainen markkinointisuunnitelma on toteutettu parantamaan tuloksista ilmenneitä epäkohtia.
Tehtyä markkinointisuunnitelmaa tullaan hyödyntämään myös tulevaisuudessa sekä sitä tullaan päivittämään muutoksien tai epäkohtien syntyessä.