Digitaalinen markkinointisuunnitelma ja verkkosivut tapahtumalle - Case: MidNight Balloon Meeting
Karsikko, Jenni; Korhonen, Heini (2022)
Karsikko, Jenni
Korhonen, Heini
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205129019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205129019
Tiivistelmä
Onnistuneen tapahtumamarkkinoinnin takaa hyvin suunniteltu ja toteutettu markkinointisuunnitelma. Markkinoinnin suunnittelun alussa täytyy ymmärtää, mistä tapahtumassa on kyse, sekä sen konsepti ja kohderyhmä. Lisäksi pitää tiedostaa ne asiat, jotka erottavat tapahtuman muista. Nämä ovat keskeisimpiä asioita tapahtuman markkinoinnin suunnittelussa.
Tämä opinnäytetyö tehtiin tilauksesta Arctic Balloon Team Ry:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda verkkosivut sekä digitaalinen markkinointisuunnitelma Sotkamossa järjestettävälle MidNight Balloon Meeting -kuumailmapallotapahtumalle. Tavoitteena oli kasvattaa MidNight Balloon Meeting -tapahtuman tunnettavuutta ja samalla siihen liittyvää myyntiä. Toimeksiantajalle, Vesa Lensulle, annettiin valmiudet suunnitella ja seurata tapahtuman markkinointia toimivien ja helppokäyttöisten verkkosivujen sekä digitaalisen markkinointisuunnitelman avulla.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Teoreettisessa osuudessa tarkasteltiin tapahtumia ja niiden markkinointia yleisesti sekä digitaalista markkinointia ja digitaalisen markkinoinnin suunnittelua. Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa laadittiin digitaalinen markkinointisuunnitelma sekä verkkosivut MidNight Balloon Meetingille. Ne tehtiin hyödyntäen teoriaosuudessa käsiteltyjä asioita. Opinnäytetyö laadittiin ammattikirjallisuutta sekä Internet-lähteitä apuna käyttäen. Tapahtumalle luotiin visuaalisesti sopivat verkkosivut WordPress -alustalla, jossa ne ovat helposti muokattavissa myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli kehittää tapahtuman digitaalista markkinointia. Tämän lisäksi toimeksiantajalle luodut verkkosivut tuovat lisäarvoa MidNight Balloon Meeting -tapahtumalle. Tulevaisuudessa tapahtumalle voidaan tehdä useita tutkimuksia eri näkökulmista hyödyntäen verkkosivuja ja jo tuotettua materiaalia.
Tämä opinnäytetyö tehtiin tilauksesta Arctic Balloon Team Ry:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda verkkosivut sekä digitaalinen markkinointisuunnitelma Sotkamossa järjestettävälle MidNight Balloon Meeting -kuumailmapallotapahtumalle. Tavoitteena oli kasvattaa MidNight Balloon Meeting -tapahtuman tunnettavuutta ja samalla siihen liittyvää myyntiä. Toimeksiantajalle, Vesa Lensulle, annettiin valmiudet suunnitella ja seurata tapahtuman markkinointia toimivien ja helppokäyttöisten verkkosivujen sekä digitaalisen markkinointisuunnitelman avulla.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Teoreettisessa osuudessa tarkasteltiin tapahtumia ja niiden markkinointia yleisesti sekä digitaalista markkinointia ja digitaalisen markkinoinnin suunnittelua. Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa laadittiin digitaalinen markkinointisuunnitelma sekä verkkosivut MidNight Balloon Meetingille. Ne tehtiin hyödyntäen teoriaosuudessa käsiteltyjä asioita. Opinnäytetyö laadittiin ammattikirjallisuutta sekä Internet-lähteitä apuna käyttäen. Tapahtumalle luotiin visuaalisesti sopivat verkkosivut WordPress -alustalla, jossa ne ovat helposti muokattavissa myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli kehittää tapahtuman digitaalista markkinointia. Tämän lisäksi toimeksiantajalle luodut verkkosivut tuovat lisäarvoa MidNight Balloon Meeting -tapahtumalle. Tulevaisuudessa tapahtumalle voidaan tehdä useita tutkimuksia eri näkökulmista hyödyntäen verkkosivuja ja jo tuotettua materiaalia.