Maiseman luominen : menetelmällisen kasvuston avulla
Ratinen, Vilma (2022)
Ratinen, Vilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205118575
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205118575
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käydään läpi pintapuolisesti Unreal pelimoottorin menetelmällistä kasvustotyökalua. Työkalua ja sen ominaisuuksia tutkitaan pelimoottorin 4.26.2 versiossa, jossa se on vielä kehitteillä oleva ominaisuus. Työn teoriaosuudessa pureudutaan tarkemmin kahteen työkalun tärkeään komponentin, tuojaan sekä staattisen kappalekasvustoon ja niiden asetuksiin. Tarkoituksena on saada lukijalle perustason käsitys työkalun toiminnasta ja sen potentiaalista kasvuston rakentamisessa. Opinnäytetyön projektiosuudessa toteutetaan pienimuotoinen metsämaisema, jonka kasvusto osuus rakennetaan kokonaan menetelmällisellä kasvustotyökalulla. Projektissa käytetään vain niitä ominaisuuksia ja asetuksia, joita käydään läpi työn teoriaosuudessa.