Oman yritystoiminnan kehittäminen
Semenova, Tatiana (2022)
Semenova, Tatiana
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203093281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203093281
Tiivistelmä
Työssäni kerron Elfrosario-yrityksen taustasta ja selkeytän yrityksen mission, vision ja arvot. Selkeytän yrityksen nykytilanteen ja selvitän vahvuudet ja heikkoudet. Kerron mitkä ovat brändin rakentamisen perustat ja millä keinoin minun toimitusjohtajana on kannattava lähteä yritystäni markkinoimaan. Elfrosario tekee uniikkeja korvakoruja kivistä sekä ympäristöystävällisiä kangaskasseja. Jokainen tuote on erilainen ja toista samanlaista ei ole.
Menetelmänä on käytetty kilpailija-analyysia, jossa on kuvailtu tarkasti miten kilpailijat ovat rakentaneet omaa brändiä, mitkä ovat niiden arvot, missio ja visio ja minkä keinoin kilpailijat ovat lähteneet markkinoimaan yritystään omalle kohderyhmälle. Analyysissä käytän neljä eri yritystä jotka myyvät naisille asusteita. Positioinnin avulla pyrin selvittämään, miten Elfrosarion on mahdollista erottautua muista samalta alalta olevista kilpailijoista.
Työn lopussa ehdotan kehitysideoita brändin rakentamiseen sekä markkinoinnin suhteen. Miten yrityksen on kannattavaa lähteä kehittämään omaa yritystoimintaa sekä markkinointia. Rakentaa yritykselle selkeitä mitattavia tavoitteita sekä järjestelmällisempää aikataulua sosiaalista mediaa varten.
Menetelmänä on käytetty kilpailija-analyysia, jossa on kuvailtu tarkasti miten kilpailijat ovat rakentaneet omaa brändiä, mitkä ovat niiden arvot, missio ja visio ja minkä keinoin kilpailijat ovat lähteneet markkinoimaan yritystään omalle kohderyhmälle. Analyysissä käytän neljä eri yritystä jotka myyvät naisille asusteita. Positioinnin avulla pyrin selvittämään, miten Elfrosarion on mahdollista erottautua muista samalta alalta olevista kilpailijoista.
Työn lopussa ehdotan kehitysideoita brändin rakentamiseen sekä markkinoinnin suhteen. Miten yrityksen on kannattavaa lähteä kehittämään omaa yritystoimintaa sekä markkinointia. Rakentaa yritykselle selkeitä mitattavia tavoitteita sekä järjestelmällisempää aikataulua sosiaalista mediaa varten.