Pyöräilytapahtumalle ilme : muuttuvan mediakentän mahdollisuudet pyöräilytapahtumalle
Puukko, Enni (2014)
Puukko, Enni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403133137
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403133137
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toiminnallinen osio koostuu vuonna 2012 järjestetyn pyöräilytapahtuman ilmeen suunnittelusta. Ilmeen tavoitteena oli olla rento, trendikäs, selkeä ja informatiivinen. Koska pyöräilytapahtuman pääasiallisena kohderyhmänä olivat Helsinkiin saapuvat matkailijat, oli materiaalin toimittava myös muilla kielillä. Opinnäytetyössäni kerron suunnitteluprosessista vaihe vaiheelta. Mitkä asiat inspiroivat ja vaikuttivat erilaisiin ulkoasuvaihtoehtoihin ja mihin lopputulokseen päädyttiin ja miksi.
Tutkimuksellinen osuus opinnäytetyössäni koostuu vuoden 2014 mediakentän kartoituksesta. Kahdessa vuodessa mediakenttä on ehtinyt muuttua valtavasti ja tänä päivänä melkeinpä kaikilla on älypuhelin tai tabletti, mikä tuo uusia mahdollisuuksia tapahtuman järjestämiseen. Tutkimusmenetelmänä käytän aineistoihin pohjautuvaa analyysiä. Perehdyn erilaisiin tapoihin muodostaa, tallentaa ja jakaa omia reittikarttoja. Pohdin myös, miten niitä olisi voitu hyödyntää tapahtuman järjestämisessä? Vertailen kolmea valitsemaani palvelua ja mietin, miten niitä olisi voitu soveltaa pyöräilytapahtumassa.
Tutkimuksellinen osuus opinnäytetyössäni koostuu vuoden 2014 mediakentän kartoituksesta. Kahdessa vuodessa mediakenttä on ehtinyt muuttua valtavasti ja tänä päivänä melkeinpä kaikilla on älypuhelin tai tabletti, mikä tuo uusia mahdollisuuksia tapahtuman järjestämiseen. Tutkimusmenetelmänä käytän aineistoihin pohjautuvaa analyysiä. Perehdyn erilaisiin tapoihin muodostaa, tallentaa ja jakaa omia reittikarttoja. Pohdin myös, miten niitä olisi voitu hyödyntää tapahtuman järjestämisessä? Vertailen kolmea valitsemaani palvelua ja mietin, miten niitä olisi voitu soveltaa pyöräilytapahtumassa.