ManseSport-messut työelämälähtöisenä oppimisympäristönä
Kivinen, Birgitta (2013)
Kivinen, Birgitta
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420096
Tiivistelmä
MANSE SPORT-MESSUT TYÖELÄMÄLÄHTÖISENÄ OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ – kehittämishankkeessa oli tavoitteena suunnitella opiskelijoille oppimistapahtuma, jossa he voivat harjoitella myynti- ja markkinointitaitojaan. Siinä kerrotaan eri oppimistyyleistä sekä miten ne saattavat vaikuttaa kasvavaan opiskelujen keskeyttäneiden joukkoon. Joitakin opiskelijoita ei teoriapainotteinen opetus motivoi. Tällöin intoa oppimiseen löydetään käytännön tekemisellä, se myös auttaa opiskelijaa jaksamaan opintojensa loppuun suorittamisessa.
Olen työssäni huomannut, että parhaiten oppi menee perille, kun luomme ”oikeat” olosuhteet oppimisympäristöön. Suuren markkinointitapahtuman suunnittelussa ja tuottamisessa on monia osa-alueita ja tehtäviä, mitkä voidaan jakaa opiskelijoiden vahvuuksien ja motivaation mukaan. Vastuun ja onnistumisien myötä lisääntyvä sitoutuminen kasvattaa opiskelijoita kohti ammattilaisuutta.
Hankkeessa kerrotaan opetussuunnitelman toteuttamisesta sekä Manse -Sport-messujen toteutuksesta, tapahtuman tavoitteista ja työprosessin arviointikriteereistä sekä missä onnistuttiin ja mitä olisi kehitettävää. Lopuksi käsitellään jatkokehittämismahdollisuuksia eli mitä muita luokkia voidaan ottaa mukaan projektiin ja millaisia opinnäytetöitä voidaan tehtäviin yhdistää.
Olen työssäni huomannut, että parhaiten oppi menee perille, kun luomme ”oikeat” olosuhteet oppimisympäristöön. Suuren markkinointitapahtuman suunnittelussa ja tuottamisessa on monia osa-alueita ja tehtäviä, mitkä voidaan jakaa opiskelijoiden vahvuuksien ja motivaation mukaan. Vastuun ja onnistumisien myötä lisääntyvä sitoutuminen kasvattaa opiskelijoita kohti ammattilaisuutta.
Hankkeessa kerrotaan opetussuunnitelman toteuttamisesta sekä Manse -Sport-messujen toteutuksesta, tapahtuman tavoitteista ja työprosessin arviointikriteereistä sekä missä onnistuttiin ja mitä olisi kehitettävää. Lopuksi käsitellään jatkokehittämismahdollisuuksia eli mitä muita luokkia voidaan ottaa mukaan projektiin ja millaisia opinnäytetöitä voidaan tehtäviin yhdistää.