Asiakastyytyväisyyskysely Suonenjoen uimahallille
Paananen, Tommi (2013)
Paananen, Tommi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913601
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely Suonenjoen uimahallille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää uimahallin asiakkaiden tyytyväisyyttä uimahallin eri osa-alueisiin. Tutkimus toteutettiin marraskuun 2012 alussa siten, että uimahallissa asioineille tarjottiin kyselyä täytettäväksi. Kyselyä varten tulostettiin noin 500 kopiota, joista 267 kappaletta palautettiin.
Opinnäytetyöraportti koostuu johdannosta, toimeksiantajan esittelystä, teoriaosuudesta, tutkimuksen toteutuksesta ja tutkimuksesta saaduista tuloksista sekä lopuksi oman työn analysoinnista. Tutkimustulokset on selitetty kirjallisen osuuden lisäksi myös kuvioin ja taulukoin. Työn teoriaosa käsittelee asiakastyytyväisyyttä sekä markkinoinnin kilpailukeinoja teorian ja uimahallin näkökulmista.
Tutkimuksesta saaduista tuloksista selvisi, että asiakkaat olivat varsin tyytyväisiä Suonenjoen uimahalliin, mutta parantamisen varaakin löytyi. Uimahallin vahvuudet näyttävät asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella olevan siisteys ja henkilökunta. Parkkipaikkassa ja aukioloajoissa sen sijaan vaikuttaisi olevan vielä mahdollisuutta parantaa. Aukioloaikoja saattaa parantaa jo suunnitteilla oleva uimahallin uudistus.
Opinnäytetyöraportti koostuu johdannosta, toimeksiantajan esittelystä, teoriaosuudesta, tutkimuksen toteutuksesta ja tutkimuksesta saaduista tuloksista sekä lopuksi oman työn analysoinnista. Tutkimustulokset on selitetty kirjallisen osuuden lisäksi myös kuvioin ja taulukoin. Työn teoriaosa käsittelee asiakastyytyväisyyttä sekä markkinoinnin kilpailukeinoja teorian ja uimahallin näkökulmista.
Tutkimuksesta saaduista tuloksista selvisi, että asiakkaat olivat varsin tyytyväisiä Suonenjoen uimahalliin, mutta parantamisen varaakin löytyi. Uimahallin vahvuudet näyttävät asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella olevan siisteys ja henkilökunta. Parkkipaikkassa ja aukioloajoissa sen sijaan vaikuttaisi olevan vielä mahdollisuutta parantaa. Aukioloaikoja saattaa parantaa jo suunnitteilla oleva uimahallin uudistus.