Uusasiakashankinta asunnon vuokravälityksessä
Louhi, Leevi (2021)
Louhi, Leevi
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626614
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626614
Tiivistelmä
Opinnäytetyö perustuu toimeksiantoon, jonka sain Turun Seudun Vuokravälitys Oy:ltä eli TSVV Oy:ltä. Uusasiakashankinta on liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta yksi kriittisimmistä kulmakivistä.
Opinnäytetyön on tarkoitus edesauttaa toimeksiantajaa (TSVV Oy) laajentamaan asiakaskuntaa, tehostamalla uusasiakashankintaa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella asuntojen vuokravälitystoimintaa ja perehtyä erityisesti uusasiakashankintaan sekä sen kehittämiseen ja luoda toimeksiantajalle työkaluja uusasiakashankintaan. Opinnäytetyön pohjustuksena käytän teoriaosuutta, joka luo pohjan väitteille ja tuloksille, mitkä toimeksiantaja voi viedä teoriasta käytännön toteutukseen.
Opinnäytetyössä toteutettiin kvantitatiivinen kyselytutkimus yhteensä 560 vuokranantajalle. Kysely kohdennettiin toimeksiantajan asiakkaille ja sen avulla kyettiin saamaan arvokasta tietoa eri asiakaskunnista sekä niiden käytöksestä. Tyypillinen asiakas omistaa 1–2 asuntoa, iältään 60–70-vuotias ja on löytänyt palvelut Googlen kautta tai kuullut ystävältään.
Opinnäytetyön on tarkoitus edesauttaa toimeksiantajaa (TSVV Oy) laajentamaan asiakaskuntaa, tehostamalla uusasiakashankintaa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella asuntojen vuokravälitystoimintaa ja perehtyä erityisesti uusasiakashankintaan sekä sen kehittämiseen ja luoda toimeksiantajalle työkaluja uusasiakashankintaan. Opinnäytetyön pohjustuksena käytän teoriaosuutta, joka luo pohjan väitteille ja tuloksille, mitkä toimeksiantaja voi viedä teoriasta käytännön toteutukseen.
Opinnäytetyössä toteutettiin kvantitatiivinen kyselytutkimus yhteensä 560 vuokranantajalle. Kysely kohdennettiin toimeksiantajan asiakkaille ja sen avulla kyettiin saamaan arvokasta tietoa eri asiakaskunnista sekä niiden käytöksestä. Tyypillinen asiakas omistaa 1–2 asuntoa, iältään 60–70-vuotias ja on löytänyt palvelut Googlen kautta tai kuullut ystävältään.