Verkkosivut toiminimiyrittäjän digitaalisena käyntikorttina - case: R-Reipas T:mi
Piipponen, Antti (2021)
Piipponen, Antti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526176
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää parhaimmat käytänteet toiminimiyrittäjän verkkosivujen suunniteluun. Työn toimeksiantajana toimi R-Reipas T:mi, jonka toimialana on sisustusrakennuspalvelut sekä muut puusepän työt. Liiketoimintaan kuuluu näyttelytilojen rakennustyöt, remontit ja korjaukset sekä työt, jotka liittyvät puurakentamiseen.
Opinnäytetyössä tutkitaan aluksi hyvien verkkosivujen ominaisuuksia hyödyntäen lähdemateriaalia. Suunnitteluvaiheessa hyödynnettiin tutkimusmenetelmiä, jotka tässä työssä olivat benchmarking ja yrittäjän haastattelu. Näiden avulla saatiin hahmotettua toimivimpia käytänteitä sekä yrittäjän omat näkemykset verkkosivuistaan.
Tuloksena voidaan nähdä millaiset ominaisuudet toiminimiyrittäjän verkkosivustolta olisi hyvä löytyä, ja lopuksi luodaan lista ominaisuuksista, joita voi käyttää apuna verkkosivuston suunnittelussa. The aim of this thesis project was to find out the best practices for designing a website for a sole trader. The work was commissioned by R-Reipas T:mi, which specializes in interior design services and other carpentry work. The business includes the construction, renovation and repair of exhibition spaces and works related to wood construction.
The thesis first examines the features of good websites using relevant source material. In the planning phase, benchmarking and an entrepreneur interview were used as research methods. These were used to outline the best practices and the entrepreneur's own views on their website.
As a result, we are able to define, which features are good to be found on a sole trader’s website and compose a summary of the features to help with the designing process.
Opinnäytetyössä tutkitaan aluksi hyvien verkkosivujen ominaisuuksia hyödyntäen lähdemateriaalia. Suunnitteluvaiheessa hyödynnettiin tutkimusmenetelmiä, jotka tässä työssä olivat benchmarking ja yrittäjän haastattelu. Näiden avulla saatiin hahmotettua toimivimpia käytänteitä sekä yrittäjän omat näkemykset verkkosivuistaan.
Tuloksena voidaan nähdä millaiset ominaisuudet toiminimiyrittäjän verkkosivustolta olisi hyvä löytyä, ja lopuksi luodaan lista ominaisuuksista, joita voi käyttää apuna verkkosivuston suunnittelussa.
The thesis first examines the features of good websites using relevant source material. In the planning phase, benchmarking and an entrepreneur interview were used as research methods. These were used to outline the best practices and the entrepreneur's own views on their website.
As a result, we are able to define, which features are good to be found on a sole trader’s website and compose a summary of the features to help with the designing process.