Käsityöalan verkkokaupan perustaminen
Viljanen, Erica (2021)
Viljanen, Erica
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425758
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on tavoitteena selvittää verkkokaupan perustamiseen liittyviä yksityiskohtia, sekä miten uusi verkkokaupassa toimiva yritys saavuttaa näkyvyyttä ja tavoittaa asiakkaat. Tavoitteena oli myös selvittää erilaisia markkinointiviestintään liittyviä markkinointikeinoja, sekä perehtyä tarkemmin sosiaalisen median markkinointiin,
jonka perusteella voidaan luoda yritykselle mediasuunnitelma. Lopuksi luodaan yritykselle oma verkkokauppa, joka on suunniteltu mahdollisimman toimivaksi ja houkuttelevaksi potentiaalisille asiakkaille.
Opinnäytetyön teoriatieto on kerätty suurimmaksi osaksi kirjoista. Tämän lisäksi teoriaosa sisältää paljon opinnäytetyön kirjoittajan omia ajatuksia, liittyen hänen toiveisiinsa yritykseen liittyen. Mediasuunnitelmassa sekä perustetussa verkkokaupassa on hyödynnetty verkkokaupan perustamiseen sekä markkinointiviestintään liittyviä tietoja, jotka on esitetty työn teoriaosassa.
Opinnäytetyöhön löydettiin parhaat sosiaalisen median kanavat, joita hyödynnetään markkinoinnissa, jolloin päästään todennäköisemmin asetettuun tavoitteeseen, eli näkyvyyden saamiseen. Tarkkaan harkittu mediasuunnitelma on rakennettu niin, että tavoitetaan yhä enemmän asiakkaita eri sesonkien trendien avulla. Verkkokaupan perustaminen ei ole yhtä vaativaa, mitä monet kuvittelevat, ja se on pyritty todistamaan tässä opinnäytetyössä.
Lopputulokseksi saatiin luotua niin sanottu ”valmis paketti” sellaiselle, joka kaipaa apua oman verkkokaupan luontiin.
jonka perusteella voidaan luoda yritykselle mediasuunnitelma. Lopuksi luodaan yritykselle oma verkkokauppa, joka on suunniteltu mahdollisimman toimivaksi ja houkuttelevaksi potentiaalisille asiakkaille.
Opinnäytetyön teoriatieto on kerätty suurimmaksi osaksi kirjoista. Tämän lisäksi teoriaosa sisältää paljon opinnäytetyön kirjoittajan omia ajatuksia, liittyen hänen toiveisiinsa yritykseen liittyen. Mediasuunnitelmassa sekä perustetussa verkkokaupassa on hyödynnetty verkkokaupan perustamiseen sekä markkinointiviestintään liittyviä tietoja, jotka on esitetty työn teoriaosassa.
Opinnäytetyöhön löydettiin parhaat sosiaalisen median kanavat, joita hyödynnetään markkinoinnissa, jolloin päästään todennäköisemmin asetettuun tavoitteeseen, eli näkyvyyden saamiseen. Tarkkaan harkittu mediasuunnitelma on rakennettu niin, että tavoitetaan yhä enemmän asiakkaita eri sesonkien trendien avulla. Verkkokaupan perustaminen ei ole yhtä vaativaa, mitä monet kuvittelevat, ja se on pyritty todistamaan tässä opinnäytetyössä.
Lopputulokseksi saatiin luotua niin sanottu ”valmis paketti” sellaiselle, joka kaipaa apua oman verkkokaupan luontiin.