Nonprofit-organisaation jäsenten digitaalinen asiakaskokemus : Suomen Ratsastajainliitto ry:n Jäsenhuone
Juselius, Miljalotta (2021)
Juselius, Miljalotta
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112622089
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112622089
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään toimeksiantajan Suomen Ratsastajainliitto ry:n Jäsenhuonetta ja sen digitaalista asiakaskokemusta käyttäjäkyselyn kautta. Jäsenhuone on jäsenasioiden digialusta, jossa liiton jäsenseurojen jäsenet voivat hoitaa jäsenyyteensä liittyviä asioita. Opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa toimeksiantajalle konkreettista tietoa siitä, miten Jäsenhuonetta tulisi lähteä kehittämään eteenpäin asiakaskokemuksen näkökulmasta. Työn teoriaosuus keskittyy nonprofit-organisaatioihin, digitaaliseen asiakaskokemukseen sekä asiakasuskollisuuteen.
Tutkimusmenetelmänä käytetty kysely on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Käyttäjäkysely toteutettiin loka-marraskuussa 2021 ja siihen vastasi 2 160 henkilöä. Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle annetaan kyselyn perusteella tietoa Jäsenhuoneen käyttäjämääristä ja -tyytyväisyydestä sekä sisältötoiveista.
Opinnäytetyössä esitettiin käyttäjäkyselyn perusteella kehitysehdotuksia Jäsenhuoneeseen, jotta se palvelisi käyttäjiään entistä paremmin. Ehdotuksien perusteella toimeksiantaja saa nostettua Jäsenhuoneen tunnettavuutta, ja sen sisältö vastaa paremmin käyttäjien toiveita.
Tutkimusmenetelmänä käytetty kysely on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Käyttäjäkysely toteutettiin loka-marraskuussa 2021 ja siihen vastasi 2 160 henkilöä. Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle annetaan kyselyn perusteella tietoa Jäsenhuoneen käyttäjämääristä ja -tyytyväisyydestä sekä sisältötoiveista.
Opinnäytetyössä esitettiin käyttäjäkyselyn perusteella kehitysehdotuksia Jäsenhuoneeseen, jotta se palvelisi käyttäjiään entistä paremmin. Ehdotuksien perusteella toimeksiantaja saa nostettua Jäsenhuoneen tunnettavuutta, ja sen sisältö vastaa paremmin käyttäjien toiveita.