GameStop-kanta-asiakkuus
Arefi, Shahriar; Lehikoinen, Jami (2012)
Arefi, Shahriar
Lehikoinen, Jami
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092413840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092413840
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa ja kehittää GameStop Finland yhtiön uutta Euroopassa vuoden 2011 lopussa lanseerattua kanta-asiakaskorttia nimeltään PowerTrade. Työssä kerrotaan hieman taustaa GameStopista yhtiönä, kuinka se on saavuttanut pelialan isoimman jälleenmyyjän nimikkeen ja kuinka GameStopin PowerTrade-kortti eroaa Yhdysvaltojen GameStopin kanta-asiakkuuskortista PowerUp:sta. Työssä myös verrataan korttia Suomen isoimpien kauppojen bonuskortteihin.
Työssä kerrotaan kuinka PowerTrade-kortin voi saada ja mitä tarjouksia Suomen kortilla saa tällä hetkellä ja myös kuinka PowerTrade-kortilla on omia ongelmia. Miten korttia mainostetaan ja kuinka myymälöiden myyjät ovat joutuneet keksimään ja taiteilemaan omia mainoksia myymälöihin virallisten mainosten puutteen vuoksi.
Työlle toteutettiin kvalitatiivinen kysely kauppakeskus Sellon GameStop myymälässä. Kysely toteutettiin päiväsaikaan ison pelijulkaisun aikana, jolloin asiakkaita oli kohtuullinen määrä.
Kyselyllä oli tarkoitus saada hieman osviittaa, ovatko asiakkaat ollenkaan tietoisia GameStopin kanta-asiakasjärjestelmästä, kuinka se toimii ja mitä tarjouksia he saavat PowerTrade-kortilla.
Kyselyssä tulikin ilmi, että hyvin moni asiakkaista ei ollut kuullut ollenkaan GameStopin PowerTrade-kortista. Moni kyselyyn vastanneista ei ollut ollenkaan tietoinen minkälaisia tarjouksia kortilla saa ja kuinka esimerkiksi kortin voi saada.
Työssä kerrotaan kuinka PowerTrade-kortin voi saada ja mitä tarjouksia Suomen kortilla saa tällä hetkellä ja myös kuinka PowerTrade-kortilla on omia ongelmia. Miten korttia mainostetaan ja kuinka myymälöiden myyjät ovat joutuneet keksimään ja taiteilemaan omia mainoksia myymälöihin virallisten mainosten puutteen vuoksi.
Työlle toteutettiin kvalitatiivinen kysely kauppakeskus Sellon GameStop myymälässä. Kysely toteutettiin päiväsaikaan ison pelijulkaisun aikana, jolloin asiakkaita oli kohtuullinen määrä.
Kyselyllä oli tarkoitus saada hieman osviittaa, ovatko asiakkaat ollenkaan tietoisia GameStopin kanta-asiakasjärjestelmästä, kuinka se toimii ja mitä tarjouksia he saavat PowerTrade-kortilla.
Kyselyssä tulikin ilmi, että hyvin moni asiakkaista ei ollut kuullut ollenkaan GameStopin PowerTrade-kortista. Moni kyselyyn vastanneista ei ollut ollenkaan tietoinen minkälaisia tarjouksia kortilla saa ja kuinka esimerkiksi kortin voi saada.