Elisa Shopit asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät
Juutinen, Mikko (2012)
Juutinen, Mikko
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259864
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259864
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Juutinen, Mikko. 2012. Elisa Shopitin asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät. Case: Elisa Oyj. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Kemi. Sivuja 41. Liitteet 2.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Elisa Shopit asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, jotka liittyivät myymälässä asioimiseen. Tutkimuksen avulla pyrittiin myös selvittämään, että täyttääkö Elisa Shopit myymälät asiakkaiden tarpeet ja odotukset. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Elisa Oyj.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kvantitatiivisen tutkimuksen kohteena oli Elisa Shopitin henkilöasiakkaat Kemissä sekä Torniossa. Tiedonkeruumenetelmänä kvantitatiivisessa tutkimuksessa käytettiin kyselytutkimusta, joka toteutettiin Webropol-ohjelmiston avulla huhtikuussa 2012. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, sekä asiakaspalvelua.
Elisa Shopitin asiakkaille suunnatun kyselytutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Elisa Shopit myymäläketjuun sekä asiakaspalvelun laatuun. Asiakkaat myös toivoivat erityisesti kiinteän laajakaistan ja Elisa Viihde -palvelun saatavuutta Pohjois-Suomeen. Asiakaspalvelun laatua voi myös jokainen yritys kehittää aina vain paremmaksi.
Avainsanat: asiakastyytyväisyys, asiakaspalvelu, asiakasuskollisuus, palveluympäristö
Juutinen, Mikko. 2012. Elisa Shopitin asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät. Case: Elisa Oyj. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Kemi. Sivuja 41. Liitteet 2.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Elisa Shopit asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, jotka liittyivät myymälässä asioimiseen. Tutkimuksen avulla pyrittiin myös selvittämään, että täyttääkö Elisa Shopit myymälät asiakkaiden tarpeet ja odotukset. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Elisa Oyj.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kvantitatiivisen tutkimuksen kohteena oli Elisa Shopitin henkilöasiakkaat Kemissä sekä Torniossa. Tiedonkeruumenetelmänä kvantitatiivisessa tutkimuksessa käytettiin kyselytutkimusta, joka toteutettiin Webropol-ohjelmiston avulla huhtikuussa 2012. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, sekä asiakaspalvelua.
Elisa Shopitin asiakkaille suunnatun kyselytutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Elisa Shopit myymäläketjuun sekä asiakaspalvelun laatuun. Asiakkaat myös toivoivat erityisesti kiinteän laajakaistan ja Elisa Viihde -palvelun saatavuutta Pohjois-Suomeen. Asiakaspalvelun laatua voi myös jokainen yritys kehittää aina vain paremmaksi.
Avainsanat: asiakastyytyväisyys, asiakaspalvelu, asiakasuskollisuus, palveluympäristö