Quality Manual for the Sales Department and Internal Information Flow within Arctic Finland House
Anttila, Christoffer (2012)
Anttila, Christoffer
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204244899
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204244899
Tiivistelmä
Tiedon määrän kasvun johdosta yrityksillä on päivä päivältä haastavampaa pysyä mukana tiedon kanssa. Tämän lopputyön tarkoitus on keskittyä sisäisen tiedonkulun liikkumiseen, sisäisen tiedon tuottamiseen sekä laatujohtamiseen. Miten tietoa tuotetaan, miten sitä jaetaan organisaation sisällä ja miten laatukäsikirja voi auttaa yritystä selviämään tulevaisuuden haasteista. Sisäinen tiedonkulku tarkoittaa tiedon liikkumista työtekijöiden ja johdon välillä yrityksen sisällä. Työn osana on myös laatukäsikirja joka on suunniteltu yrityksen myynnin avuksi. Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä yrityksen Arctic Finland Housen kanssa.
Tiedonkulku on yksi tärkeimmistä tekijöistä menestyvässä yrityksessä. Opinnäytetyöni tutkii yrityksen Arctic Finland House sisäisen tiedonkulun historiaa, nykyaikaa ja tulevaisuutta. Opinnäytetyö pyrkii antamaan uusia ongelmia ja ratkaisuja sisäiseen tiedonkulkuun. Tutkimukseeni olen haastatellut yrityksen työntekijöitä ja heidän avullaan pyrkinyt luomaan nykytilanteen kuvan. Työni laatukäsikirja tulee myös tarkentamaan yhteisiä pelisääntöjä ja vastuualueita yrityksen sisällä.
Tutkimismenetelmäksi valitsin laadullisen tutkimuksen. Suoritin 2 haastattelua ja ei- osallistuvaa havainnointia. Yrityksen myynti perustuu yhden henkilön ympärille ja siksi toinen haastateltavani oli yrityksen toimitusjohtaja. Yrityksen toimitusjohtajan tehtävä on auttaa ja paikata siellä missä tavataan. Toimitusjohtajan tehtävä on myös tukea ja auttaa myyntiä parantamaan tulostaan.
Tiedonkulku on yksi tärkeimmistä tekijöistä menestyvässä yrityksessä. Opinnäytetyöni tutkii yrityksen Arctic Finland House sisäisen tiedonkulun historiaa, nykyaikaa ja tulevaisuutta. Opinnäytetyö pyrkii antamaan uusia ongelmia ja ratkaisuja sisäiseen tiedonkulkuun. Tutkimukseeni olen haastatellut yrityksen työntekijöitä ja heidän avullaan pyrkinyt luomaan nykytilanteen kuvan. Työni laatukäsikirja tulee myös tarkentamaan yhteisiä pelisääntöjä ja vastuualueita yrityksen sisällä.
Tutkimismenetelmäksi valitsin laadullisen tutkimuksen. Suoritin 2 haastattelua ja ei- osallistuvaa havainnointia. Yrityksen myynti perustuu yhden henkilön ympärille ja siksi toinen haastateltavani oli yrityksen toimitusjohtaja. Yrityksen toimitusjohtajan tehtävä on auttaa ja paikata siellä missä tavataan. Toimitusjohtajan tehtävä on myös tukea ja auttaa myyntiä parantamaan tulostaan.