Northern ToSIA - Marketing materials from case studies
Rossi, Juho (2012)
Rossi, Juho
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203012726
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203012726
Tiivistelmä
Markkinointimateriaalit ovat yrityksille tärkeitä, kun tuotteet kilpailevat markkinoilla markkinaosuuksistaan. Tuotteet auttavat yritystä ja tuotetta luomaan näkyvyyttä potentiaalisten asiakkaiden silmissä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää projektin markkinointiviestintää. Tämä realisoitiin tuottamalla markkinointimateriaaleja Euroopan metsäinstituutille (European Forest Institute). Euroopan metsäinstituutti on kansainvälinen järjestö ja verkosto Euroopan metsätutkimuksen parissa.
Markkinointimateriaalien kohderyhmäksi valittiin sekä paikallisia että kansainvälisiä päätöksentekijöitä: tutkijoita, metsäteollisuuden edustajia ja konsultteja. Pääkohdemaita markkinointimateriaaleille olivat Pohjoisen periferian alueelta Suomi, Ruotsi, Norja sekä Skotlanti. Markkinointia kohdennettiin projektin jälkeen myös muihin Euroopan alueisiin. Lopputuotoksena Northern ToSIA -projektista syntyi markkinointihenkinen käsikirjoitus, North Karelia case study -esite sekä General ToSIA -esite (Tool for Sustainability Impact Assessment). Materiaalien tarkoituksena on levittää tietoa ToSIA-työkalusta. Markkinointituotteita käytetään ToSIA-työkalun markkinoinnissa. Tuotteiden tärkeyttä korostaa materiaalien asema projektin lopputulosten markkinoinnissa. Tulosten pohjalta kehitysehdotuksena syntyi mm. tuotteiden vaikuttavuuden seuranta pidemmällä aikavälillä. Tuotteiden teossa käytettiin markkinointiviestinnän keinoja. Työssä otettiin huomioon erityisesti Euroopan metsäinstituutin tavoitteet ja mielipiteet. Materiaalit kehitettiin kevään ja kesän aikana vuonna 2011.
Markkinointimateriaalien kohderyhmäksi valittiin sekä paikallisia että kansainvälisiä päätöksentekijöitä: tutkijoita, metsäteollisuuden edustajia ja konsultteja. Pääkohdemaita markkinointimateriaaleille olivat Pohjoisen periferian alueelta Suomi, Ruotsi, Norja sekä Skotlanti. Markkinointia kohdennettiin projektin jälkeen myös muihin Euroopan alueisiin. Lopputuotoksena Northern ToSIA -projektista syntyi markkinointihenkinen käsikirjoitus, North Karelia case study -esite sekä General ToSIA -esite (Tool for Sustainability Impact Assessment). Materiaalien tarkoituksena on levittää tietoa ToSIA-työkalusta. Markkinointituotteita käytetään ToSIA-työkalun markkinoinnissa. Tuotteiden tärkeyttä korostaa materiaalien asema projektin lopputulosten markkinoinnissa. Tulosten pohjalta kehitysehdotuksena syntyi mm. tuotteiden vaikuttavuuden seuranta pidemmällä aikavälillä. Tuotteiden teossa käytettiin markkinointiviestinnän keinoja. Työssä otettiin huomioon erityisesti Euroopan metsäinstituutin tavoitteet ja mielipiteet. Materiaalit kehitettiin kevään ja kesän aikana vuonna 2011.