Verkkomarkkinointiopas pohjoiskarjalaisille pienyrityksille
Heikura, Mika; Haatainen, Toni (2011)
Heikura, Mika
Haatainen, Toni
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817719
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817719
Tiivistelmä
Verkkomarkkinointi on kasvattanut suosiotaan markkinoinnin muotona viime vuosina. Internetmarkkinoijille on tarjolla useita erilaisia palveluita. Verkkonäkyvyyden rooli korostuu päivä päivältä yhä enemmän, sillä lähes 90 % kotitalouksista löytyy tietokone ja lähes 80 %:lla on kotonaan käytössä laajakaistayhteys. Tulevina vuosina verkkomarkkinoinnin rooli tulee yleistymään myös mobiilipäätelaitteissa mobiiliverkkojen kehityksen myötä. Verkkomarkkinointi on tuonut myös kuluttajan osaksi markkinointia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia teos, joka kertoisi yrityksille erilaisista internetin tarjoamista markkinoinnillisista menetelmistä ja -välineistä. Teoksen on tarkoitus tukea yritysten verkkomarkkinointia koskevaa päätöksentekoa. Opinnäytetyötä tehdessä perehdyimme alan ammattilaisten ja alan palveluita tarjoavien yritysten tuottamaan kirjallisuuteen ja muihin lähteisiin. Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa hyödynnettiin myös kirjoituspöytätutkimusta. Työn produkti on verkkomarkkinointiopas.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi verkkomarkkinointiopas pohjoiskarjalaisille pienyrittäjille. Opasta hyödyntämällä paikalliset yritykset voivat aloittaa internetmarkkinoimisen verkossa ja saada sitä kautta lisää näkyvyyttä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia teos, joka kertoisi yrityksille erilaisista internetin tarjoamista markkinoinnillisista menetelmistä ja -välineistä. Teoksen on tarkoitus tukea yritysten verkkomarkkinointia koskevaa päätöksentekoa. Opinnäytetyötä tehdessä perehdyimme alan ammattilaisten ja alan palveluita tarjoavien yritysten tuottamaan kirjallisuuteen ja muihin lähteisiin. Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa hyödynnettiin myös kirjoituspöytätutkimusta. Työn produkti on verkkomarkkinointiopas.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi verkkomarkkinointiopas pohjoiskarjalaisille pienyrittäjille. Opasta hyödyntämällä paikalliset yritykset voivat aloittaa internetmarkkinoimisen verkossa ja saada sitä kautta lisää näkyvyyttä.