Näin toimit meidän tallillamme : uuden asiakkaan opas : case: Onnenperän talli
Pekkinen, Jenna (2020)
Pekkinen, Jenna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628625
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628625
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Onnenperän tallille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda uusille asiakkaille konkreettinen opas, jotta ratsastustunnille voi valmistautua jo ennen tuntia. Opinnäytetyön päätavoitteena oli helpottaa ja havainnollistaa, mitä tapahtuu, kun tallille saapuu ja mitä sitä ennen kannattaa ottaa huomioon esimerkiksi pukeutumisessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti asiakaskeskeisyyttä ja palvelumuotoilua.
Opinnäytetyön opasta varten havainnoitiin toimintaa uuden asiakkaan saapuessa ratsastuskoululle. Oppaan tiedot kerättiin opinnäytetyön tekijän työkokemuksesta sekä nykyisten ja entisten työntekijöiden kommenteista.
Työn tuloksena syntynyttä opasta tullaan käyttämään toimeksiantajan tiloissa ja osana sen palvelua.
This functional thesis was made to stable Onnenperän talli as an assignment. The purpose of the thesis was to create a concrete guide for new customers so that they can get ready before the riding lesson. The main object of the thesis was to facilitate and to illustrate what will happen when a new customer arrives at the stable and what they should take into consideration before the lesson for example what they should wear.
The theoretical basis of the thesis is about customer focus and service design.
For the guide of the thesis, new customers’ actions were observed when they arrived at the riding school. The guide’s information was gathered from the work experience of the author of the thesis as well as from current and former employee’s comments.
As a result of the thesis, the guide will be used on the client’s premises and as a part of its service.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti asiakaskeskeisyyttä ja palvelumuotoilua.
Opinnäytetyön opasta varten havainnoitiin toimintaa uuden asiakkaan saapuessa ratsastuskoululle. Oppaan tiedot kerättiin opinnäytetyön tekijän työkokemuksesta sekä nykyisten ja entisten työntekijöiden kommenteista.
Työn tuloksena syntynyttä opasta tullaan käyttämään toimeksiantajan tiloissa ja osana sen palvelua.
This functional thesis was made to stable Onnenperän talli as an assignment. The purpose of the thesis was to create a concrete guide for new customers so that they can get ready before the riding lesson. The main object of the thesis was to facilitate and to illustrate what will happen when a new customer arrives at the stable and what they should take into consideration before the lesson for example what they should wear.
The theoretical basis of the thesis is about customer focus and service design.
For the guide of the thesis, new customers’ actions were observed when they arrived at the riding school. The guide’s information was gathered from the work experience of the author of the thesis as well as from current and former employee’s comments.
As a result of the thesis, the guide will be used on the client’s premises and as a part of its service.