Tapahtumamarkkinointi osana brändiä
Laine, Mari-Anna (2020)
Laine, Mari-Anna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912305
Tiivistelmä
Tapahtumamarkkinointi on markkinointia, joka perustuu asiakassuhteiden luomiseen henkilökohtaisella tasolla. Tavoitteena on vahvistaa yrityksen tai tuotteen brändiä ja saada näkyvyyttä. Vuosien saatossa tapahtumamarkkinointi on saavuttanut pysyvän kohdan yrityksen markkinointisuunnitelmissa ja sen tärkeyttä arvostetaan enemmän. Yksinään tapahtumamarkkinointi ei ole kannattava keino, mutta muiden markkinoinnin keinojen rinnalla suositeltavaa.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Turun ammattikorkeakoulu, joka on kymmenen tuhannen osaajan yhteisö. Opinnäytetyössä käsitellään brändiä, tapahtumamarkkinointia sekä tapahtumamarkkinoinnin vaikutusta brändiin, minkä jälkeen käsitellään haastattelujen avulla Turun ammattikorkeakoulun henkilökunnan näkemystä brändiin ja tapahtumamarkkinointiin.
Kuutta henkilökunnan jäsentä haastateltiin 3-14.2.2020 välisenä aikana.
Tulosten mukaan ammattikorkeakoulun brändi koettiin tutuksi ja turvalliseksi. Haastateltavat kokivat, että tapahtumamarkkinoinnin avulla pystytään rakentamaan myönteisiä kuvia Turun ammattikorkeakoulusta kohtaamisten avulla ja luomalla visuaalisesti myönteisen kuvan brändistä. Event marketing refers to marketing based on building customer relationships on a personal level. The goal is to strengthen the brand of the company or product and gain visibility. Over the years, event marketing has reached a permanent point in the company’s marketing plans and its importance is more valued. Event marketing alone is not a viable tool, but alongside other marketing tools, it is recommended.
This thesis was commissioned by Turku University of Applied Sciences, which is a community of ten thousands of experts. The study discusses the brand, event marketing and the impact of event marketing on the brand, after which the views of Turku University of Applied Sciences staff on the brand and event marketing are analyzed with - help of interviews. Six staff members were interviewed between 3-14.February 2020.
According to the results, the UAS brand was perceived as familiar and safe. The interviewees felt that event marketing can be used to build positive images of Turku University of Applied Sciences through encounters and by creating a visually positive image of the brand.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Turun ammattikorkeakoulu, joka on kymmenen tuhannen osaajan yhteisö. Opinnäytetyössä käsitellään brändiä, tapahtumamarkkinointia sekä tapahtumamarkkinoinnin vaikutusta brändiin, minkä jälkeen käsitellään haastattelujen avulla Turun ammattikorkeakoulun henkilökunnan näkemystä brändiin ja tapahtumamarkkinointiin.
Kuutta henkilökunnan jäsentä haastateltiin 3-14.2.2020 välisenä aikana.
Tulosten mukaan ammattikorkeakoulun brändi koettiin tutuksi ja turvalliseksi. Haastateltavat kokivat, että tapahtumamarkkinoinnin avulla pystytään rakentamaan myönteisiä kuvia Turun ammattikorkeakoulusta kohtaamisten avulla ja luomalla visuaalisesti myönteisen kuvan brändistä.
This thesis was commissioned by Turku University of Applied Sciences, which is a community of ten thousands of experts. The study discusses the brand, event marketing and the impact of event marketing on the brand, after which the views of Turku University of Applied Sciences staff on the brand and event marketing are analyzed with - help of interviews. Six staff members were interviewed between 3-14.February 2020.
According to the results, the UAS brand was perceived as familiar and safe. The interviewees felt that event marketing can be used to build positive images of Turku University of Applied Sciences through encounters and by creating a visually positive image of the brand.