Markkinoinnin ja palvelujen kehittäminen asiakastutkimuksen pohjalta
Rekola, Petra (2020)
Rekola, Petra
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193671
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193671
Tiivistelmä
Ensimmäisenä tavoitteenani opinnäytetyössä oli perehtyä markkinoinnin kilpailukeinoihin ja niiden eri muotoihin ja käyttämiseen liiketoiminnassa. Markkinointi on lyhykäisyydessään toimenpiteitä, joiden avulla yritys pyrkii edistämään tuottamiensa palvelujen myyntiä. Tähän liittyvät suunnitelmat palvelujen houkuttelevuudesta ja niiden tuomisesta helposti kuluttajien saataville sekä oikeanlainen hinnoittelu. Markkinointiin liittyy lisäksi palvelun sujuvuus sekä toiminnan fyysiset puitteet.
Toisena tavoitteenani oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen ja -käyttäytymiseen, sen tutkimiseen sekä asiakasuskollisuuteen. Asiakastyytyväisyys kuvaa asiakkaan toiveiden ja odotusten täyttymistä. Asiakkaan tarpeet ja itse asiakas on asetettava aina ja kaikessa tärkeimmäksi prioriteetiksi. On tärkeää muistaa, ettei asiakkaan tarpeita vain täytetä, vaan ne ylitetään kestävän asiakasuskollisuuden saavuttamiseksi.
Kolmantena tavoitteenani oli toteuttaa asiakaskysely Pilates Studio Hyväolo Oy:lle. Tavoitteena oli selvittää miten asiakkaat ohjautuvat palveluun, mitä kanavia he käyttävät sekä millaisia toiveita heillä on sähköisten palveluiden kehittämisestä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös kehittää yrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän työkaluja laajemman verkkonäkyvyyden saavuttamiseksi. Tarkoituksena oli myös, että yritys pystyisi vaivattomasti hyödyntämään keräämäni tietoa aiheesta. Tutkimuksen ja opinnäytetyön tavoitteena oli etsiä yrittäjän käyttöön työkaluja, joiden avulla yrityksen verkkonäkyvyys ja kannattavuus paranisi.
Opinnäytetyössä käytettiin puolistrukturoidulla kyselyllä toteutettua asiakaskyselyä joka toteutettiin Google Forms lomaketta käyttäen. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella voidaan tulkita Pilates Studio Hyväolon asiakkaiden olevan erittäin tyytyväisiä palveluihin.
Toisena tavoitteenani oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen ja -käyttäytymiseen, sen tutkimiseen sekä asiakasuskollisuuteen. Asiakastyytyväisyys kuvaa asiakkaan toiveiden ja odotusten täyttymistä. Asiakkaan tarpeet ja itse asiakas on asetettava aina ja kaikessa tärkeimmäksi prioriteetiksi. On tärkeää muistaa, ettei asiakkaan tarpeita vain täytetä, vaan ne ylitetään kestävän asiakasuskollisuuden saavuttamiseksi.
Kolmantena tavoitteenani oli toteuttaa asiakaskysely Pilates Studio Hyväolo Oy:lle. Tavoitteena oli selvittää miten asiakkaat ohjautuvat palveluun, mitä kanavia he käyttävät sekä millaisia toiveita heillä on sähköisten palveluiden kehittämisestä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös kehittää yrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän työkaluja laajemman verkkonäkyvyyden saavuttamiseksi. Tarkoituksena oli myös, että yritys pystyisi vaivattomasti hyödyntämään keräämäni tietoa aiheesta. Tutkimuksen ja opinnäytetyön tavoitteena oli etsiä yrittäjän käyttöön työkaluja, joiden avulla yrityksen verkkonäkyvyys ja kannattavuus paranisi.
Opinnäytetyössä käytettiin puolistrukturoidulla kyselyllä toteutettua asiakaskyselyä joka toteutettiin Google Forms lomaketta käyttäen. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella voidaan tulkita Pilates Studio Hyväolon asiakkaiden olevan erittäin tyytyväisiä palveluihin.