Markkinointisuunnitelma T:mi Jouni Sankarille
Sankari, Hennariikka (2011)
Sankari, Hennariikka
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103293658
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103293658
Tiivistelmä
Tämän työn aihe on markkinointisuunnitelma T:mi Jouni Sankarille. Yleisesti ottaen markkinoinnin tarkoitus on tuottaa lisää tunnettuutta yritykselle, kirkastaa yrityksen herättämää yleistä mielikuvaa tai yksinkertaisesti tuoda uusien asiakkai-den myötä lisää myyntiä. Jokaisen markkinointisuunnitelman laadinta alkaa yri-tyksen liikeideasta, eli siitä, mitä tuotetaan ja kenelle. Markkinointi laaditaan yri-tyksen kohderyhmälle, jotta mahdollisimman moni potentiaalinen asiakas päätyisi parhaimmassa tapauksessa kannattavaksi kanta-asiakkaaksi.
On markkinointisuunnitelman kannalta ehdottoman tärkeää määritellä se asiakas-segmentti, jota lähdetään tavoittelemaan. Apuvälineenä markkinointisuunnitelman laadinnassa voidaan hyödyntää erilaisia analyyseja. Segmentoinnista ja analyyseis-ta on kerrottu tarkemmin työn teoriaosuudessa.
T:mi Jouni Sankarin tavoitteena on hyvin laaditun, mutta samalla edullisesti toteu-tettavan markkinointisuunnitelman kautta saavuttaa uusia asiakkuuksia. Uusien asiakkaiden myötä T:mi Jouni Sankari toivoo saavansa lisämyyntiä myös vuoden hiljaisemmille sesongeille, mikä kasvattaisi liikevaihtoa ja samalla mahdollistaisi ehkä jopa henkilökunnan kokoaikaistamisen. Projektin lopputuloksena on mark-kinointisuunnitelma, joka on yrittäjäpariskunnalle edullista toteuttaa ja jolla pyri-tään saavuttamaan halutut asiakkaat.
On markkinointisuunnitelman kannalta ehdottoman tärkeää määritellä se asiakas-segmentti, jota lähdetään tavoittelemaan. Apuvälineenä markkinointisuunnitelman laadinnassa voidaan hyödyntää erilaisia analyyseja. Segmentoinnista ja analyyseis-ta on kerrottu tarkemmin työn teoriaosuudessa.
T:mi Jouni Sankarin tavoitteena on hyvin laaditun, mutta samalla edullisesti toteu-tettavan markkinointisuunnitelman kautta saavuttaa uusia asiakkuuksia. Uusien asiakkaiden myötä T:mi Jouni Sankari toivoo saavansa lisämyyntiä myös vuoden hiljaisemmille sesongeille, mikä kasvattaisi liikevaihtoa ja samalla mahdollistaisi ehkä jopa henkilökunnan kokoaikaistamisen. Projektin lopputuloksena on mark-kinointisuunnitelma, joka on yrittäjäpariskunnalle edullista toteuttaa ja jolla pyri-tään saavuttamaan halutut asiakkaat.