PricewaterhouseCoopers: Internet-sivujen kehittäminen ja näkyvyys sosiaalisessa mediassa
Minkina, Svetlana (2010)
Minkina, Svetlana
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010122018753
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010122018753
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tilintarkastus– ja asiantuntijayrityksen Pricewater-houseCoopers Oy:n verkkonäkyvyys. Internetistä on tullut yksi tärkeimmistä viestintävälineistä 2000–luvulla ja sen osaava käyttäminen ja hyödyntäminen avaa lukemattomia ovia yrityksien markkinoinnissa. Erityisesti sosiaalisen median merkitys on noussut entistä tärkeämmäksi.
Opinnäytetyön tarkoitus on perehtyä kahteen asiaan; tutkia miten toimivat PwC:n verkkosivut ovat ja millaiset ne ovat verrattuna yrityksen tärkeimpiin kilpailijoihin. Sivujen toimivuudesta annetaan palautetta ja kehittämisehdotuksia. Toinen tutkittava aihe on PwC:n sekä sen kolmen kilpailevan yrityksen näkyvyys sosiaalisessa mediassa eli tässä tapauksessa Facebookissa, LinkedInissä ja talouslehtien verkkoversioiden blogeissa ja keskustelupalstoilla. Lisäksi työssä tutkitaan, missä yhteydessä tutkittavien yritysten nimi nousee esille ja miten yritykset hyödyntävät sosiaalisen median sovelluksia. Tästäkin aiheesta annetaan kehittämisehdotuksia mm. miten sosiaalista mediaa voisi soveltaa monipuolisemmin.
Tutkimuksessa teorian lähteinä on käytetty sosiaalista mediaa sekä hyvien verkkosivujen ominaisuuksia käsitteleviä ajankohtaisia artikkeleita, tutkimuksia ja aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Tutkimus on aineistolähtöinen ja samalla teoriasidonnainen, jolloin aineistosta saadut havainnot vahvistetaan ja selitetään teoriaan viitaten.
Tämän opinnäytetyön aineiston keruu suoritettiin enimmäkseen vuoden 2010 ensimmäisen puoliskon puolella. Tutkimuksessa tuli esiin, että tutkimuksen kohteena olleet yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa hyvin vähän eivätkä ole vahvasti esillä sosiaalisessa mediassa Suomessa.
Opinnäytetyön tarkoitus on perehtyä kahteen asiaan; tutkia miten toimivat PwC:n verkkosivut ovat ja millaiset ne ovat verrattuna yrityksen tärkeimpiin kilpailijoihin. Sivujen toimivuudesta annetaan palautetta ja kehittämisehdotuksia. Toinen tutkittava aihe on PwC:n sekä sen kolmen kilpailevan yrityksen näkyvyys sosiaalisessa mediassa eli tässä tapauksessa Facebookissa, LinkedInissä ja talouslehtien verkkoversioiden blogeissa ja keskustelupalstoilla. Lisäksi työssä tutkitaan, missä yhteydessä tutkittavien yritysten nimi nousee esille ja miten yritykset hyödyntävät sosiaalisen median sovelluksia. Tästäkin aiheesta annetaan kehittämisehdotuksia mm. miten sosiaalista mediaa voisi soveltaa monipuolisemmin.
Tutkimuksessa teorian lähteinä on käytetty sosiaalista mediaa sekä hyvien verkkosivujen ominaisuuksia käsitteleviä ajankohtaisia artikkeleita, tutkimuksia ja aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Tutkimus on aineistolähtöinen ja samalla teoriasidonnainen, jolloin aineistosta saadut havainnot vahvistetaan ja selitetään teoriaan viitaten.
Tämän opinnäytetyön aineiston keruu suoritettiin enimmäkseen vuoden 2010 ensimmäisen puoliskon puolella. Tutkimuksessa tuli esiin, että tutkimuksen kohteena olleet yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa hyvin vähän eivätkä ole vahvasti esillä sosiaalisessa mediassa Suomessa.