Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: Fiiliskeskus
Kekki, Katri (2019)
Kekki, Katri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019091718590
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019091718590
Tiivistelmä
Toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona TAMK Fiiliskeskukselle. Työn tarkoituksena oli saada aikaan käytännöllinen ja kustannustehokas markkinointiviestintäsuunnitelma, jota voitaisiin käyttää jatkossa pohjana tuleville suunnitelmille. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijat ja opettajat paremmin tietoisiksi Fiiliskeskuksen toiminnasta.
Työn teoriaosassa käydään läpi markkinointiviestinnän käsitteitä ja suunnittelua, sekä käytettyjä menetelmiä ja valittuja kanavia. Teoriaosuudessa hyödynnettiin erilaisia kirjallisia ja verkkolähteitä.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli laadullinen. Tutkimuksessa haastateltiin Fiiliskeskuksen toiminnassa mukana olleita opiskelijoita ja haastattelujen lisäksi kysymykset lähetettiin myös muutamille Tampereen ammattikorkeakoulun opettajille, jotta saataisiin kattavammat tutkimustulokset.
Tutkimuksella haluttiin selvittää, mikä Fiiliskeskus on vastaajien mielestä, mikä toiminnassa on koettu hyväksi ja mitä voitaisiin kehittää, sekä mitä toimeksiantajan markkinointikanavia on käytetty ja onko tieto kanavassa koettu tärkeäksi.
Tutkimuksesta saatujen tietojen perusteella valittiin markkinointikanaville kohderyhmät, sisältöehdotuksia ja laadittiin aikataulu, sekä tehtiin markkinointiviestintäsuunnitelma.
Työn teoriaosassa käydään läpi markkinointiviestinnän käsitteitä ja suunnittelua, sekä käytettyjä menetelmiä ja valittuja kanavia. Teoriaosuudessa hyödynnettiin erilaisia kirjallisia ja verkkolähteitä.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli laadullinen. Tutkimuksessa haastateltiin Fiiliskeskuksen toiminnassa mukana olleita opiskelijoita ja haastattelujen lisäksi kysymykset lähetettiin myös muutamille Tampereen ammattikorkeakoulun opettajille, jotta saataisiin kattavammat tutkimustulokset.
Tutkimuksella haluttiin selvittää, mikä Fiiliskeskus on vastaajien mielestä, mikä toiminnassa on koettu hyväksi ja mitä voitaisiin kehittää, sekä mitä toimeksiantajan markkinointikanavia on käytetty ja onko tieto kanavassa koettu tärkeäksi.
Tutkimuksesta saatujen tietojen perusteella valittiin markkinointikanaville kohderyhmät, sisältöehdotuksia ja laadittiin aikataulu, sekä tehtiin markkinointiviestintäsuunnitelma.