Päätöksenteon ilmiöt markkinoinnissa I - Uusia näkökulmia markkinoinnin perinteisiin kilpailukeinoihin
Editoija
Luotonen, Niilo
Setälä, Sini
Laurea-ammattikorkeakoulu
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-526-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-526-9
Tiivistelmä
Myynti on ostopäätöksen aikaansaamista. Siksi myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa on keskeistä huomioida se, miten teemme päätöksiä. Lisääntyvä tutkimustieto päätöksentekoon liittyvistä ilmiöistä, yhdessä sen soveltamiseen vaadittavan menetelmäosaamisen kanssa, tuo uudenlaista syvyyttä toimintatapojen tarkasteluun. Tässä julkaisussa pureudutaan käytännönläheisesti tapoihin, joilla ymmärrystä päätöksenteon ilmiöistä voi hyödyntää myynnissä ja markkinoinnissa. Julkaisu on tuotettu osana Päätöskäyttäytymisen ilmiöt myynnissä ja markkinointijohtamisessa –opintojaksoa, joka on yksi ydinopintojaksoista Päätöksenteon ilmiöt johtamisessa, kehittämisessä ja asiakastyössä -koulutuksessa Laurea-ammattikorkeakoulussa. Julkaisun tavoitteena on nostaa esiin päätöksenteon ilmiöiden merkitystä käytännön myynnissä ja markkinoinnissa. Teos jatkaa kolmantena julkaisuna sarjaa, jonka aiemmat osat ovat Kaisa Hytösen ja Leena Alakosken (2016) toimittama Päätöksenteon ilmiöt johtamisessa, sekä Kaisa Hytösen, Pekka Matvejeffin ja Jyrki Suomalan (2018) toimittama Päätöksenteon ilmiöt johtajan arjessa.