Tosiasiakas tunnustaa väriä: HJK Hyvinvoinnin markkinointiviestintäsuunnitelma
Varsaluoma, Mia (2019)
Varsaluoma, Mia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113841
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113841
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on HJK Hyvinvointi, joka tarjoaa liikunta- ja hyvinvointipalveluita yrityksille.
Opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma, koska selkeä suunnitelma puuttui. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on tehdä markkinointiviestinnästä ennakoitavaa, hallittua ja suunniteltua. Suunnitelman perusteella tehtävien toimenpiteiden tavoitteena on lisätä tunnettuutta.
Tutkimusstrategiana käytettiin tapaustutkimusta. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua, dokumentti-analyysia ja benchmarkingia. Työ seurasi markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia, jonka lopputuloksena markkinointiviestintäsuunnitelma syntyi.
Markkinointiviestinnän kehittämisessä tulisi parantaa löydettävyyttä, kehittää viestinnän sisältöä ja varmistaa asiakaskokemus palveluprosessin kautta.
Opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma, koska selkeä suunnitelma puuttui. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on tehdä markkinointiviestinnästä ennakoitavaa, hallittua ja suunniteltua. Suunnitelman perusteella tehtävien toimenpiteiden tavoitteena on lisätä tunnettuutta.
Tutkimusstrategiana käytettiin tapaustutkimusta. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua, dokumentti-analyysia ja benchmarkingia. Työ seurasi markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia, jonka lopputuloksena markkinointiviestintäsuunnitelma syntyi.
Markkinointiviestinnän kehittämisessä tulisi parantaa löydettävyyttä, kehittää viestinnän sisältöä ja varmistaa asiakaskokemus palveluprosessin kautta.