Markkinointi ja markkinointisuunnitelma, Lounas-cateringpalvelu Kaksi Kölviä Oy
Manninen, Elisa (2019)
Manninen, Elisa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712190
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712190
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka keskittyy markkinointiin ja markkinointisuunnitelmaan. Toiminnallisuus ilmenee työelämälähtöisenä markkinointisuunnitelmatuotoksena toimeksiantajalle Lounas- cateringpalvelu Kaksi Kölviä Oy:lle. Tarkoituksena on luoda selkeä ja yrityksen tarpeiden mukainen markkinointisuunnitelma, jollaista heillä ei vielä ole. Suunnitelman puuttuessa, on tuotos lähdetty koostamaan perinpohjaisesti alusta alkaen, tiiviissä yhteistyössä yrittäjän kanssa, parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Työn tarve on tällöin markkinointisuunnitelma. Lisäksi työllä on henkilökohtainen merkitys, sen toimiessa ikään kuin markkinoinnin käsikirjana myöhemmässä työelämässä tekijälleen.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee aluksi markkinointia, huomioiden digitaalisuuden. Markkinointikokonaisuuden jälkeen siirrytään markkinointisuunnitelmaan. Markkinointisuunnitelmaosuus kuvaa hyvin yksityiskohtaisesti markkinointisuunnitelman rungon, lähtökohta-analyyseistä seurantaan ja mittaamiseen. Sekä teoreettinen osuus, että tuotos ovat nivoutuneet yhteen, sillä ne ovat laadittu Leena Raatikaisen kirjan Tavoitteellinen markkinointi, 2010 mukaan. Teoriaan on yhdistetty Raatikaisen, sekä muiden lähteiden antamat näkökulmat.
Empiria osuus pohtii tarkemmin työn toiminnallista osuutta, jossa selvitetään tuotoksen prosessia ja tuloksia, aina loppupohdintoihin. Varsinaisen tutkimuskysymyksen puuttuessa, toiminnallisuudesta johtuen, ei yksiselitteistä tulosta ole saavutettu. Tuloksena voidaan pitää toimivan ja yrityksen tarpeeseen tulevan markkinointisuunnitelman toteutu-mista.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee aluksi markkinointia, huomioiden digitaalisuuden. Markkinointikokonaisuuden jälkeen siirrytään markkinointisuunnitelmaan. Markkinointisuunnitelmaosuus kuvaa hyvin yksityiskohtaisesti markkinointisuunnitelman rungon, lähtökohta-analyyseistä seurantaan ja mittaamiseen. Sekä teoreettinen osuus, että tuotos ovat nivoutuneet yhteen, sillä ne ovat laadittu Leena Raatikaisen kirjan Tavoitteellinen markkinointi, 2010 mukaan. Teoriaan on yhdistetty Raatikaisen, sekä muiden lähteiden antamat näkökulmat.
Empiria osuus pohtii tarkemmin työn toiminnallista osuutta, jossa selvitetään tuotoksen prosessia ja tuloksia, aina loppupohdintoihin. Varsinaisen tutkimuskysymyksen puuttuessa, toiminnallisuudesta johtuen, ei yksiselitteistä tulosta ole saavutettu. Tuloksena voidaan pitää toimivan ja yrityksen tarpeeseen tulevan markkinointisuunnitelman toteutu-mista.