Haku
Viitteet 1-10 / 23
Avoimen lähdekoodin ja vapaan ohjelmiston lisensointi : Lisensoinnin asema nyt ja tulevaisuudessa
(2023)
Opinnäytetyö käsittelee avoimen lähdekoodin ja vapaan ohjelmiston lisensointeja sekä sitä, miten lisensointi vaikuttaa ohjelmiston käyttöön. Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, mitkä modernit lisenssit ovat parhaillaan ...
Perehdytyksen pelillistäminen
(2023)
Maailman digitalisoituminen ja sen myötä pelien hyödyntäminen ihmisten eri käyttötarkoituksiin on nykyään arkipäivää. Pelillistämistä käytetään laajasti eri osa-alueilla kuten opetuksessa, vapaa-ajalla tai työelämässä. ...
Mobiilipelin kehittäminen indie-yrittäjänä
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mobiilipelejä, kehittää oma mobiilipeli ja lopulta myös julkaista se. Opinnäytetyössä keskityttiin siihen, millaista mobiilipelin kehittäminen indie-yrittäjänä on, mitä se vaatii ja ...
Peliohjelmoijana 3D-tasohyppelypelin kehitysprojektissa
(2023)
Tässä opinnäytetyössä seurataan peliohjelmoijan arkea ja työskentelyä 3Dtasohyppelypelin kehitysprojektissa. Päiväkirjatyöskentelyä seurattiin 65 työpäivän eli 13 työviikon ajan. Opinnäytetyön tavoitteina oli kirjoittajan ...
Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö ICT-asiantuntijana kehittymisessä
(2023)
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurattiin ICT-asiantuntijan työtehtäviä kansainvälisessä pörssiyhtiössä. Päiväkirjatyöskentely koostui 13 viikon mittaisesta ajanjaksosta. Opinnäytetyön tavoitteena oli seurata ...
Responsiivisen verkkosivuston suunnittelu
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee responsiivisen verkkosivuston suunnittelua. Mobiililaitteiden yleistymisen johdosta responsiivisuudesta on tullut yksi tärkeimmistä ominaisuuksista nykypäivän verkkosivustoilla. Toimeksiantajana ...
Sääolosuhteisiin mukautuvan dynaamisen materiaalin luonti Unreal Engine 4:llä
(2021)
Opinnäytetyössä tutkittiin pelimaailmojen elävöittämistä etsimällä dynaamisia tapoja mukauttaa peliobjektien ulkonäköä. Tavoitteena oli löytää vaihtoehtoja peliobjektien käyttämien materiaalien pelinaikaiseen muokkaukseen ...
Ohjelmistotestaajan päiväkirja
(2021)
Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjamuotoisena toteutuksena, jossa seurataan kirjoittajan työskentelyä ohjelmistotestaajana 13 viikon mittaisen ajanjakson ajan. Opinnäytetyön tavoitteena on kirjoittajan ammatillisen ...
Modulaaristen käyttäjä- ja moduulikonfiguraatioiden luonti Odoo-toiminnanohjausjärjestelmässä
(2022)
Opinnäytetyön aiheena on luoda käyttäjä- ja moduulikonfiguraatioita useisiin Odoo-toiminnanohjausjärjestelmässä käytettäviin moduuleihin. Työn tarkoituksena oli toteuttaa modulaarisesti toimivat käyttäjä- ja moduulikonfiguraatiot ...
Käyttäjän autentikoinnin toteutus MERN-sovellukseen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on jatkokehittää selaimessa suoritettavaa MERN-sovellusta lisäämällä sovellukseen käyttäjän autentikointi ja samalla perehtyä toteutuksessa tarvittaviin teknologioihin. Sovellus on oma ...