Haku
Viitteet 1-10 / 48
Asiakaslähtöisyys iäkkään ja muistisairaan hoito- ja hoivapalvelujen kehittämisen lähtökohtana
(2020)
Iäkkään väestön määrä kasvaa niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Muistisairauksia iäkkäällä väestöllä ennustetaan olevan maailmassa vuoteen 2030 mennessä kaksinkertainen määrä verrattuna vuoteen 2015. Hoidon tarve ...
Mukautuvat työnjako- ja toimintamallit potilasturvallisuuden varmistamisen tukena Siilaisen kuntoutumissairaalassa
(2021)
Potilasturvallisuuden perusta on riittävä ja osaava henkilöstö. Pätevien sijaisten löytyminen hoitoalalle on vaikeutunut. Lähivuosien aikana haasteiden työvoiman riittävyyden suhteen on ennustettu kasvavan hoitajien mittavan ...
Työhyvinvointi muutoksen keskellä
(2021)
Työelämän jatkuvat muutokset vaikuttavat oleellisesti tapaamme toimia ja työskennellä. Muutokset vaikuttavat henkilöstön osaamistarpeisiin ja haastavat yksilöitä jatkuvaan oman osaamisen kehittämiseen. Kokemukset muutoksista ...
EETTISEN OSAAMISEN KEHITTÄMINEN KEHITYSVAMMAPALVELUISSA
(2021)
Tiivistelmä
Ammattieettinen osaaminen on keskeinen ammatillinen osaamisalue kehitysvamma-alan
työssä. Eettisen toiminnan erityispiirteet korostuvat keskusteltaessa kehitysvammaisen
henkilön itsemääräämisoikeuden ...
Kehitysvammaiset henkilöt osalliseksi tavoitteiden laadintaan työ- ja päivätoiminnoissa
(2021)
Osallisuus on tämän ajan megatrendi. YK:n yleissopimus edistää vammaisten henkilöiden osallisuutta heidän elämäänsä liittyvissä asioissa. Suomessa on meneillään vammaislainsäädännön uudistus, jossa osallisuus on nostettu ...
ASIAKASLÄHTÖISEN PALVELUN KEHITTÄMINEN PALVELUMUOTOILUN AVULLA- Kotiin vietävät mielenterveyspalvelut Tukikievarissa
(2021)
Kolmannen sektorin rooli palvelujen tuottajana on noussut julkisten palvelujen rinnalle ja se korostuu myös tulevaisuudessa. Haasteina ovat palveluntuottajien roolien ja toimintaympäristön jatkuvat muutokset sekä niihin ...
Voi kun lempeyttä ja levollisuutta voisi ostaa: Selvitys muistisairaiden käytösoireista Siun soten kehittämistyön tueksi
(2020)
Monella muistisairaalla voi ilmetä sairauden jossakin vaiheessa käytösoireita. Käytösoireet voivat olla ennakoitavissa tai hoidettavissa asiakkaan kotona tai hoitopaikassa, jolloin voidaan välttyä asiakasta rasittavalta ...
Potilasvirran prosessi Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen sairaalapalveluissa: kartoitus potilasvirran nykytilasta tilannekeskuksen tehtävänkuvan kehittämiseksi
(2023)
Soteuudistuksessa perustettiin hyvinvointialueita, joiden tehtävänä on muun muassa kehittää saumattomia palveluja eri toimijoiden välille. Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen yhtenä uutena toimintana on perustettu yhteinen ...
Turvallisuuskulttuurikyselyn toteuttaminen Siun soten henkilöstölle
(2023)
Turvallisuuskulttuuri muodostuu organisaation vallitsevista perusolettamuksista, arvoista ja asenteista, ja se luo pohjan asiakas- ja potilasturvallisuudelle. Tärkeä osa turvallisuuskulttuuria on johtamistapa, jolla ...
Asiakkaiden osallisuuden edistäminen seniorikeskuksessa: johtamisen välineitä toimintamallin juurruttamiseen
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää asiakkaiden osallisuutta suunnittelemalla ja käynnistämällä asiakasraatitoiminta seniorikeskuksen osastoille. Tarkoituksena oli kehittää tutkitun tiedon ja esimiesten ...