Visuaalisen ilmeen luominen aloittavalle yritykselle : case Chalifera Oy
Tchevkoueva, Nadja (2018)
Lataukset:
Tchevkoueva, Nadja
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122760
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122760
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään visuaalisen ilmeen luomista toimintaansa aloittavalle hyönteisravintoalan yritykselle. Työssä käydään läpi, miksi visuaalisen ilmeen suunnittelu on yksi tärkeimpiä prosesseja yrityksen alkutaipaleella, perehdytään yrityksen keskeisimpiin kilpailijoihin sekä tarkastellaan yksitellen jokaista visuaalisen ilmeen elementtiä: nimeä, yritystunnusta, tunnusvärejä, typografiaa, muotoja sekä näiden soveltamista.
Visuaalisen ilmeen on tarkoitus välittää asiakkaalle toivottu mielikuva yrityksestä. Ilmeen suunnittelun perustana ovatkin yrityksen liikeidea, tuotteet, asiakaskohderyhmät sekä yrityksen arvot ja tavoiteltava imago. Tavoitteiden mukainen ja tehokas visuaalinen ilme on selkeä, tunnistettava ja yhtenäinen. Se sopii yrityksen liikeideaan ja vahvistaa positiivista yritysmielikuvaa, on persoonallinen sekä erottuu kilpailijoiden viestinnästä.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyt graafinen ohjeisto auttaa pitämään yrityksen viestinnän yhtenäisenä ja tunnistettavana – niin asiakkaiden kuin eri sidosryhmienkin silmissä.
Visuaalisen ilmeen on tarkoitus välittää asiakkaalle toivottu mielikuva yrityksestä. Ilmeen suunnittelun perustana ovatkin yrityksen liikeidea, tuotteet, asiakaskohderyhmät sekä yrityksen arvot ja tavoiteltava imago. Tavoitteiden mukainen ja tehokas visuaalinen ilme on selkeä, tunnistettava ja yhtenäinen. Se sopii yrityksen liikeideaan ja vahvistaa positiivista yritysmielikuvaa, on persoonallinen sekä erottuu kilpailijoiden viestinnästä.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyt graafinen ohjeisto auttaa pitämään yrityksen viestinnän yhtenäisenä ja tunnistettavana – niin asiakkaiden kuin eri sidosryhmienkin silmissä.