A/B Testing in Improving Conversion on a Website : Case: Sanoma Entertainment Oy
Arento, Thomas (2010)
Arento, Thomas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003235880
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003235880
Tiivistelmä
A/B –Testaus Konversion Parantamiseen Internetsivustolla, Case: Sanoma Entertainment Oy
Tämän tutkimuksen päämäärä oli selvittää konversion kasvattamisen mahdollisuuksia internetmarkkinoinnissa. Tutkimus tehtiin Sanoma Entertainment Oy:n Gaming & Online -yksikölle. Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää A/B testauksen mahdollisuuksista konversion parantamisessa kasvattamalla klikkausprosentteja. Toissijaisena tavoitteena oli Google Website Optimizer –työkalun testaus ja vertaaminen nykyisiin Gaming & Online –yksikön A/B testaamismetodeihin. Tutkimuksen tuloksia käytetään tulevaisuudessa lähteenä testauksessa, sekä internetsivustojen suunnittelussa.
A/B testausta ja siihen käytettäviä työkaluja tutkitaan suorittamalla kaksi A/B testiä Sanoma Entertainment Oy:lle. Ensimmäinen testi suoritetaan Gaming & Onlinen aiemmissa A/B testeissä käyttämällä ohjelmalla, OpenX:llä. Toinen testi suoritetaan Google Website Optimizer –ohjelmalla, jotta voidaan selvittää sen sopivuus Gaming & Online –yksikön testitarpeisiin.
Ensimmäisen testin kohteena oli latausmainos, joka on tapa tehdä pääomaa useilla Sanoma Entertainment Oy:n internetsivustoilla. Latausmainos optimoitiin, jotta sen klikkausprosentti saatiin kasvamaan. Toinen testi tehtiin ponnahdusikkunaan, jolla ei ollut pääomaa kasvattavaa vaikutusta. Toisen testin tarkoituksena oli tutkia Google Website Optimizer –työkalun ominaisuuksia ja maksimoida ponnahdusikkunan klikkausprosentti.
Testattavat osat valittiin, koska niiden optimointi oli ollut Gaming & Online –yksikölle haluttua. Tulokset vastasivat aiemmin tutkittuja hypoteeseja. Tutkitut osa-alueet muutettiin tutkimusten pohjalta optimoituun muotoon.
Tämän tutkimuksen päämäärä oli selvittää konversion kasvattamisen mahdollisuuksia internetmarkkinoinnissa. Tutkimus tehtiin Sanoma Entertainment Oy:n Gaming & Online -yksikölle. Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää A/B testauksen mahdollisuuksista konversion parantamisessa kasvattamalla klikkausprosentteja. Toissijaisena tavoitteena oli Google Website Optimizer –työkalun testaus ja vertaaminen nykyisiin Gaming & Online –yksikön A/B testaamismetodeihin. Tutkimuksen tuloksia käytetään tulevaisuudessa lähteenä testauksessa, sekä internetsivustojen suunnittelussa.
A/B testausta ja siihen käytettäviä työkaluja tutkitaan suorittamalla kaksi A/B testiä Sanoma Entertainment Oy:lle. Ensimmäinen testi suoritetaan Gaming & Onlinen aiemmissa A/B testeissä käyttämällä ohjelmalla, OpenX:llä. Toinen testi suoritetaan Google Website Optimizer –ohjelmalla, jotta voidaan selvittää sen sopivuus Gaming & Online –yksikön testitarpeisiin.
Ensimmäisen testin kohteena oli latausmainos, joka on tapa tehdä pääomaa useilla Sanoma Entertainment Oy:n internetsivustoilla. Latausmainos optimoitiin, jotta sen klikkausprosentti saatiin kasvamaan. Toinen testi tehtiin ponnahdusikkunaan, jolla ei ollut pääomaa kasvattavaa vaikutusta. Toisen testin tarkoituksena oli tutkia Google Website Optimizer –työkalun ominaisuuksia ja maksimoida ponnahdusikkunan klikkausprosentti.
Testattavat osat valittiin, koska niiden optimointi oli ollut Gaming & Online –yksikölle haluttua. Tulokset vastasivat aiemmin tutkittuja hypoteeseja. Tutkitut osa-alueet muutettiin tutkimusten pohjalta optimoituun muotoon.