Digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen tapahtuma-alan yritykselle
Vuorio, Minna (2018)
Vuorio, Minna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111966
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111966
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin digitaalista markkinointiviestintää. Työn alussa oli tapahtuma-alalla toimivan toimeksiantajan sekä yrityksen digimarkkinoinnin nykytilan esittely. Sisältöstrategian suunnittelu, sisältömarkkinointi, hakukonemarkkinoinnin vaihtoehdot ja eri sosiaalisen median alustat oli esitetty työn viitekehyksessä.
Työn tavoitteena oli löytää keinoja yrityksen verkkonäkyvyyden parantamiseksi. Sosiaalisen median alustojen hyödyntäminen sekä hakusanamarkkinoinnin tehostaminen olivat työn keskeisiä kehitysalueita. Sisältömarkkinoinnin kehittäminen osoittautui uudeksi tärkeäksi osa-alueeksi näkyvyyden ja asiakaskokemuksien parantamiseksi sekä potentiaalisten asiakkaiden saamiseksi yrityksen verkkoympäristöön. Työssä pyrittiin myös löytämään ratkaisu digimarkkinoinnin kohdentamiseksi b2b-markkinointiin.
Opinnäytetyö laadittiin alan kirjallisuutta sekä internetin lähteitä hyödyntäen. Internet lähteinä käytettiin digitaalisen markkinointiviestinnän asiantuntijoiden verkkosivuja ja blogeja, sillä niissä oli parhaiten saatavilla tähän työhön liittyvää relevanttia sisältöä.
Johtopäätöksenä voitiin todeta, että asetetut tavoitteet saavutettiin verkkosivuston näkyvyyden parantamiseksi, sosiaalisen median alustojen hyödyntämiseksi ja näkyvyyden parantamiseksi verkossa. Myös uusia kehityskohteita löydettiin.
Työn tavoitteena oli löytää keinoja yrityksen verkkonäkyvyyden parantamiseksi. Sosiaalisen median alustojen hyödyntäminen sekä hakusanamarkkinoinnin tehostaminen olivat työn keskeisiä kehitysalueita. Sisältömarkkinoinnin kehittäminen osoittautui uudeksi tärkeäksi osa-alueeksi näkyvyyden ja asiakaskokemuksien parantamiseksi sekä potentiaalisten asiakkaiden saamiseksi yrityksen verkkoympäristöön. Työssä pyrittiin myös löytämään ratkaisu digimarkkinoinnin kohdentamiseksi b2b-markkinointiin.
Opinnäytetyö laadittiin alan kirjallisuutta sekä internetin lähteitä hyödyntäen. Internet lähteinä käytettiin digitaalisen markkinointiviestinnän asiantuntijoiden verkkosivuja ja blogeja, sillä niissä oli parhaiten saatavilla tähän työhön liittyvää relevanttia sisältöä.
Johtopäätöksenä voitiin todeta, että asetetut tavoitteet saavutettiin verkkosivuston näkyvyyden parantamiseksi, sosiaalisen median alustojen hyödyntämiseksi ja näkyvyyden parantamiseksi verkossa. Myös uusia kehityskohteita löydettiin.