Hyvä vuorovaikutus oppilaitosprojektissa : Hyvän projektiviestinnän malli
Pekkanen, Laura-Tuulia (2018)
Pekkanen, Laura-Tuulia
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219173
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee ammattikorkeakoulun ja työelämän yhteistyöprojektien työskentelyssä toteutetun viestinnän ja vuorovaikutuksen merkitystä projektin onnistumisen ja yksilön ammatillisen kasvun kannalta. Työn tavoitteena on nostaa esiin hyvän vuorovaikutuksen
tekijöitä ja luoda näiden pohjalta viestintä- ja vuorovaikutusmalli oppilaitosprojektien käyttöön. Työn tilaaja on Hämeen ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyön lähestymiskulma nojaa nykyaikaiseen käsitykseen viestinnästä olennaisena työelämätaitona, joka kuuluu jokaiselle. Työssä halutaan osoittaa, että projektiryhmän hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat ryhmätyön menestyksen tärkeitä tekijöitä.
Opinnäytetyön teemoja on tutkittu yhteisöviestintää, vuorovaikutusta, ammatillista kasvua ja organisaation osaamista käsittelevän kirjallisuuden kautta. Työtä varten on myös haastateltu Hämeen ammattikorkeakoulun koulutuksen kehittämispäällikköä. Lähdekirjallisuuden,
asiantuntijanäkemyksen ja oman pohdinnan pohjalta opinnäytetyönä syntyi Hyvän projektiviestinnän malli, joka nostaa esiin keskeisiä projektin menestymiselle tärkeitä vuorovaikutuksen osatekijöitä. Malli esitetään
opinnäytetyössä sekä visuaalisena että kirjallisena versiona.
tekijöitä ja luoda näiden pohjalta viestintä- ja vuorovaikutusmalli oppilaitosprojektien käyttöön. Työn tilaaja on Hämeen ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyön lähestymiskulma nojaa nykyaikaiseen käsitykseen viestinnästä olennaisena työelämätaitona, joka kuuluu jokaiselle. Työssä halutaan osoittaa, että projektiryhmän hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat ryhmätyön menestyksen tärkeitä tekijöitä.
Opinnäytetyön teemoja on tutkittu yhteisöviestintää, vuorovaikutusta, ammatillista kasvua ja organisaation osaamista käsittelevän kirjallisuuden kautta. Työtä varten on myös haastateltu Hämeen ammattikorkeakoulun koulutuksen kehittämispäällikköä. Lähdekirjallisuuden,
asiantuntijanäkemyksen ja oman pohdinnan pohjalta opinnäytetyönä syntyi Hyvän projektiviestinnän malli, joka nostaa esiin keskeisiä projektin menestymiselle tärkeitä vuorovaikutuksen osatekijöitä. Malli esitetään
opinnäytetyössä sekä visuaalisena että kirjallisena versiona.