Markkinointiviestintä Duunin Oy : Markkinointiviestinnän vuosikello
Helenius, Rosa (2017)
Helenius, Rosa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111517130
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111517130
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössäni tutkimustehtäväni oli luoda markkinointiviestinnän vuosikello Duunin Oy:lle. Opinnäytetyössäni tutkittin markkinointiviestinnän eri keinoja. Yhdessä yrityksen toimijoiden kanssa suunniteltiin, miten olisi kannattavaa käyttää kutakin markkinointiviestinnän keinoa Duunin Oy:n markkinointiviestinnässä. Tämän pohjalta tehtiin markkinointiviestinnän vuosikello.
Ennen kuin markkinointiviestinnän vuosikelloa alettiin tehdä, suunniteltiin yrityksen julkituloa, ja siihen liittyvä markkinointiviestintää. Tärkeää oli, että markkinointiviestinnän sanoma pysyisi koko ajan yhdenmukaisena, ja välittäisi haluttua sanomaa yrityksestä, ja tehostaisi yrityksen markkinointiviestintää.
Markkinointiviestinnän vuosikellon suunnittelemiseen vaadittiin myös perusteellista tutustumista Duunin Oy: n. Työtä tehdessä selvitettiin yrityksen perustietoja; liikevaihtoa, omistajuutta, toimintatapoja, tavoitteita, tulevaisuuden suunnitelmia, vallitsevaa markkinatilannetta ja tulevaisuuden näkymiä alalla.
Ennen kuin markkinointiviestinnän vuosikelloa alettiin tehdä, suunniteltiin yrityksen julkituloa, ja siihen liittyvä markkinointiviestintää. Tärkeää oli, että markkinointiviestinnän sanoma pysyisi koko ajan yhdenmukaisena, ja välittäisi haluttua sanomaa yrityksestä, ja tehostaisi yrityksen markkinointiviestintää.
Markkinointiviestinnän vuosikellon suunnittelemiseen vaadittiin myös perusteellista tutustumista Duunin Oy: n. Työtä tehdessä selvitettiin yrityksen perustietoja; liikevaihtoa, omistajuutta, toimintatapoja, tavoitteita, tulevaisuuden suunnitelmia, vallitsevaa markkinatilannetta ja tulevaisuuden näkymiä alalla.