Sosiaalinen media markkinoinnin välineenä : Yrityksille ja yhteisöille
Laine, Teemu (2017)
Laine, Teemu
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249943
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249943
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsitteli sosiaalista mediaa markkinoinnin välineenä.
Tarkoituksenani oli tutkia, miten sitä voitaisiin hyödyntää mahdollisimman laajasti ja tehokkaasti.
Tutkimukseni sisältää näkemyksen, kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää eri kanavissa. Tämä sopii hyvin seuroille, pienille yrityksille ja myös suurille yrityksille pohjaksi, mitä pitää ottaa huomioon ennen markkinoinnin aloittamista.
Työni ei anna valmiita ratkaisuja, vaan suunnitelmat pitää laatia aina tapauskohtaisesti.
Suoritin tutkimuksen tutkimalla oppaita ja blogeja aiheesta ja tutustumalla lähteisiin, joita käytin työn tekemiseen. Lisäksi kartoitin myös omaa kokemusta sosiaalisesta mediasta.
Tarkoitus oli lähteä laatimaan kyselyä sosiaalisessa mediassa paljon markkinointia tehneille julkisille yrityksille ja yksityishenkilöille, jotka ovat itsestään luoneet ikonin sosiaalisessa mediassa.
Tarkoituksenani oli tutkia, miten sitä voitaisiin hyödyntää mahdollisimman laajasti ja tehokkaasti.
Tutkimukseni sisältää näkemyksen, kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää eri kanavissa. Tämä sopii hyvin seuroille, pienille yrityksille ja myös suurille yrityksille pohjaksi, mitä pitää ottaa huomioon ennen markkinoinnin aloittamista.
Työni ei anna valmiita ratkaisuja, vaan suunnitelmat pitää laatia aina tapauskohtaisesti.
Suoritin tutkimuksen tutkimalla oppaita ja blogeja aiheesta ja tutustumalla lähteisiin, joita käytin työn tekemiseen. Lisäksi kartoitin myös omaa kokemusta sosiaalisesta mediasta.
Tarkoitus oli lähteä laatimaan kyselyä sosiaalisessa mediassa paljon markkinointia tehneille julkisille yrityksille ja yksityishenkilöille, jotka ovat itsestään luoneet ikonin sosiaalisessa mediassa.