Ett personligt varumärke inom utelivsindustrin : en fallstudie
Nylund, Tom (2017)
Nylund, Tom
Yrkeshögskolan Arcada
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704184898
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704184898
Tiivistelmä
I mitt slutarbete analyserar jag mitt personliga varumärke. Jag utför en självstudie inspi- rarad av CIT-metoden. Mitt varumärke och karriär ligger inom utelivsindustrin. Forsk- ningen undersöker hur min karriär har formats från att vara ungdomsprogramledare i TV till att vara utelivsproff som gör dokumentärer om äventyr. Det handlar om en karriärbåge med milstolpar och medvetna val. Fokus ligger på kommunikationen i in- stagram och hur jag använder det som ett verktyg för min personliga marknadsföring. I am studying my own personal brand in this thesis. The method of this research is a case- study inspired by the CIT-method. My career and my personal brand is situated in the outdoor-industry. I will study how my career has developed from a presenter for a youth programme to a outdoor professional. I will study how the changes in my carreer have affected my personal brand and what concious descisions I have made to make changes in my carreer. The focus is on my communication on instagram and the use of the appli- cation as a tool for personal marketing.