Digitaalisen median markkinointi-CASE: Parturi.kampaamo Eila
Latto, Minna (2017)
Latto, Minna
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701111279
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701111279
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Parturi-kampaamo Eilalle pitkän tähtäimen suunnitelma, kuinka markkinoida Facebookissa, Instagramissa ja internet-sivuilla. Opinnäytetyö toimii yritykselle suunnannäyttäjänä sosiaalisen median markkinoinnin kehityksessä ja sitä kautta myynnin kehittämisessä.
Opinnäytetyön teoriaosassa tutkin tietoa englannin- ja suomenkielisestä kirjallisuudesta sekä luin ajankohtaisia artikkeleita internet-lähteistä. Tutkimuksen kohteena oli sosiaalisen median markkinointi ja sieltä kohdennettuna Facebook ja Instagram. Suunnitelmassa on kuitenkin huomioitu myös yrityksen internet-sivut. Tutkimuksen empiirinen osa on tehty seuraten yrityksen Facebook-sivun analytiikkaa, pääpainona millaisia julkaisuja tulee käyttää ja kehittää mahdollisimman laajan viraaliuden saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tutkimuksen perusteella luotiin yritykselle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma vuosikellon muodossa, jonka tuloksia yrityksessä seurataan analytiikan ja myyntilukujen perusteella seuraava vuosi.
Opinnäytetyön teoriaosassa tutkin tietoa englannin- ja suomenkielisestä kirjallisuudesta sekä luin ajankohtaisia artikkeleita internet-lähteistä. Tutkimuksen kohteena oli sosiaalisen median markkinointi ja sieltä kohdennettuna Facebook ja Instagram. Suunnitelmassa on kuitenkin huomioitu myös yrityksen internet-sivut. Tutkimuksen empiirinen osa on tehty seuraten yrityksen Facebook-sivun analytiikkaa, pääpainona millaisia julkaisuja tulee käyttää ja kehittää mahdollisimman laajan viraaliuden saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tutkimuksen perusteella luotiin yritykselle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma vuosikellon muodossa, jonka tuloksia yrityksessä seurataan analytiikan ja myyntilukujen perusteella seuraava vuosi.